Gebruiksaanwijzing /service van het product 7800 van de fabrikant Epson
Ga naar pagina of 10
CPD -202 6 1R1 S P E C I F I C A T I O N S f o r W E B O F F S E T P U B L I C A T I O N S • CERTIFIED SYSTEM Certified – June, 2004 ColorBurst RI P for Epson Stylus ® Pro Edition 3 800 4800 7 8.
1 Getting Started The enclosed CD includes the advanced ColorBurst ® RIP server software and client PPD (PostScript ® Printer Description) software, as well as the SpectralVision™ utility for printer linearization.
2 Once the RIP server is installed and se t up, see the appropriate section to set up client systems for printing: ■ “Mac OS X Clients Printing to a Mac OS X RIP Server” below ■ “Mac OS X Cl.
3 7. Open the Printer Setup Utili ty in the Applications > Utilities folder. 8. Click Add . In Mac OS X 10.4.x, the ColorBurst RIP print server name appears in the list. In Mac OS X 10.3.x, select Rendezvous from the pop-up menu. 9. Select the ColorBurst RIP print server name from the Bonjour or Rendezvous printers.
4 3. Double-click the CD-ROM icon, then doubl e-click the ColorBurst Client Installer icon. 4. Enter your Mac OS X Admin password , then click OK . 5. Follow the on-screen instructions to insta ll the ColorBurst client software. 6. When installation is complete, check the ColorBurst RIP server computer to make sure Color Burst is running.
5 Note: If the Windows server has a firewall enabled, you may need to enter a user name and password. Cont act your network administrator for assistance or see your Windows Help for more info rmation. 14. Click Add to add the printer. You see the ColorBurst RIP Print Server name in the printer list.
6 5. Select Browse for a printer (Wi ndows XP) or Type your printer name (Windows 2000), then click Next . 6. Browse the network and select the ColorBurst RIP printer, then click Next . Click Ye s to continu e. 7. If you want to use the ColorBurst RIP as your default printer, choose Yes .
7 6. Make sure the Local printer attached to this computer button is selected and Automatically detect and in stall my Plug and Pl ay printer is unchecked. Then click Next . 7. Click Create a new port , select Standard TCP/ IP Port , and c lick Next .
8 16. Click Finish to close the Add Standard TCP/IP Printer Port Wizard. 17. At the next screen, click Have Disk , then click Browse . 18. Browse to the folder that you unzipped. Click ColorBurst Epson.INF . 19. Click Open to return to the Install from Disk window.
CPD -202 6 1R1 S P E C I F I C A T I O N S f o r W E B O F F S E T P U B L I C A T I O N S • CERTIFIED SYSTEM Certified – June, 2004 ColorBurst R I P for Epson Stylus ® Pro Edition 3 800 4800 7 .
Een belangrijk punt na aankoop van elk apparaat Epson 7800 (of zelfs voordat je het koopt) is om de handleiding te lezen. Dit moeten wij doen vanwege een paar simpele redenen:
Als u nog geen Epson 7800 heb gekocht dan nu is een goed moment om kennis te maken met de basisgegevens van het product. Eerst kijk dan naar de eerste pagina\'s van de handleiding, die je hierboven vindt. Je moet daar de belangrijkste technische gegevens Epson 7800 vinden. Op dit manier kan je controleren of het apparaat aan jouw behoeften voldoet. Op de volgende pagina's van de handleiding Epson 7800 leer je over alle kenmerken van het product en krijg je informatie over de werking. De informatie die je over Epson 7800 krijgt, zal je zeker helpen om een besluit over de aankoop te nemen.
In een situatie waarin je al een beziter van Epson 7800 bent, maar toch heb je de instructies niet gelezen, moet je het doen voor de hierboven beschreven redenen. Je zult dan weten of je goed de alle beschikbare functies heb gebruikt, en of je fouten heb gemaakt die het leven van de Epson 7800 kunnen verkorten.
Maar de belangrijkste taak van de handleiding is om de gebruiker bij het oplossen van problemen te helpen met Epson 7800 . Bijna altijd, zal je daar het vinden Troubleshooting met de meest voorkomende storingen en defecten #MANUAl# samen met de instructies over hun opplosinge. Zelfs als je zelf niet kan om het probleem op te lossen, zal de instructie je de weg wijzen naar verdere andere procedure, bijv. door contact met de klantenservice of het dichtstbijzijnde servicecentrum.