Gebruiksaanwijzing /service van het product TCP/IP Print Server van de fabrikant Galileo
Ga naar pagina of 9
Galileo International Technical Support Documentation TCP/IP Print Server Changing TCP/IP or Host Access Configuration.
Copyright Copyright © 2001 Galileo International. All righ ts reserved. Information in this document is s ubject to change without notice. The information described in this document is furnis hed to Galileo International subscribers, or their repr esentatives, and is provided as is under a license agreement or nondisclosure agreement.
TCP/IP Print Server – Changing TCP/IP or Host Access Configuration (10/29/01 mlr) 3 Introduction TCP/IP Print Servers, not to be confused with Network Print Servers such as HP JetDirect, are used to receive and distribute messages to the vario us Apollo® printing devices.
TCP/IP Print Server – Changing TCP/IP or Host Access Configuration (10/29/01 mlr) 4 Accessing the TCP/IP Print Server Configuration Utility From the Print Server Monitor Screen, press the F3 key to exit to a DOS pro mpt. From a DOS prompt: Type “1” and Press ENTER.
TCP/IP Print Server – Changing TCP/IP or Host Access Configuration (10/29/01 mlr) 5 Save and Back-up Print Server Configuration After making ANY changes to a TCP/IP Print Serv er, Save the changes and back them up or any change may be lost. From the TCP/IP Print Server Configuration Utility, arrow left to the FILE drop down menu.
TCP/IP Print Server – Changing TCP/IP or Host Access Configuration (10/29/01 mlr) 6 Changing TCP/IP Network Information From the TCP/IP Print Server Configuration U tility, arrow left to the CONFIGURE drop down menu.
TCP/IP Print Server – Changing TCP/IP or Host Access Configuration (10/29/01 mlr) 7 Changing Configuration Server Addresses and Client Identifier From the TCP/IP Print Server Configuration U tility, arrow left to the CONFIGURE drop down menu.
TCP/IP Print Server – Changing TCP/IP or Host Access Configuration (10/29/01 mlr) 8 Assigning GTIDs to the correct ARTIC Card Port The GTID or Global Terminal ID must be assigned to the correct port to where th e print device is connected. Artic Cards may have either 4 or 8 por ts where port “0”, or the first port, is unused.
TCP/IP Print Server – Changing TCP/IP or Host Access Configuration (10/29/01 mlr) 9 If necessary, change the GTID on an assigned port. Do NOT change the BAUD, PARITY, DATA or STOP. If the settings do NOT match those above, please contact your Galileo or Apollo Account Representative before making any furt her changes.
Een belangrijk punt na aankoop van elk apparaat Galileo TCP/IP Print Server (of zelfs voordat je het koopt) is om de handleiding te lezen. Dit moeten wij doen vanwege een paar simpele redenen:
Als u nog geen Galileo TCP/IP Print Server heb gekocht dan nu is een goed moment om kennis te maken met de basisgegevens van het product. Eerst kijk dan naar de eerste pagina\'s van de handleiding, die je hierboven vindt. Je moet daar de belangrijkste technische gegevens Galileo TCP/IP Print Server vinden. Op dit manier kan je controleren of het apparaat aan jouw behoeften voldoet. Op de volgende pagina's van de handleiding Galileo TCP/IP Print Server leer je over alle kenmerken van het product en krijg je informatie over de werking. De informatie die je over Galileo TCP/IP Print Server krijgt, zal je zeker helpen om een besluit over de aankoop te nemen.
In een situatie waarin je al een beziter van Galileo TCP/IP Print Server bent, maar toch heb je de instructies niet gelezen, moet je het doen voor de hierboven beschreven redenen. Je zult dan weten of je goed de alle beschikbare functies heb gebruikt, en of je fouten heb gemaakt die het leven van de Galileo TCP/IP Print Server kunnen verkorten.
Maar de belangrijkste taak van de handleiding is om de gebruiker bij het oplossen van problemen te helpen met Galileo TCP/IP Print Server . Bijna altijd, zal je daar het vinden Troubleshooting met de meest voorkomende storingen en defecten #MANUAl# samen met de instructies over hun opplosinge. Zelfs als je zelf niet kan om het probleem op te lossen, zal de instructie je de weg wijzen naar verdere andere procedure, bijv. door contact met de klantenservice of het dichtstbijzijnde servicecentrum.