Gebruiksaanwijzing /service van het product 07N4108 van de fabrikant IBM
Ga naar pagina of 11
OP T I ONS by I BM IBM 15/20.4/30 GB Ultra ATA/100 (EIDE) Hard Disk Drives User’s Guide Supplement The IBM 15 GB, 20.4 GB, and 30 GB Ultra ATA/100 (EIDE) Hard Disk Drives offer a choice of jumper configurations so that the drive will function properly on the widest range of computers.
Troubleshooting If you follow the steps in the User ’ s Guide , and the configuration-setup program recognizes your drive at its true capacity, partition and format your drive using instructions given in the “ Partitioning and Formatting Your Drive ” section in the User ’ s Guide .
Specifications Product warranties and notices 15 GB Drive 20.4 GB Drive 30 GB Drive Performance (all values typical averages): Read - seek time Rotational speed Buffer size 8.
Machine - 15/20.4/30 GB Ultra ATA/100 (EIDE) Hard Disk Drive Option P/Ns: 19K4460, 19K4461, 00N8203 Warranty Period* - Three Years *Contact your place of purchase for warranty service information. Some IBM Machines are eligible for On-site warranty service depending on the country where service is performed.
b. secure all programs, data, and funds contained in a Machine, c. provide IBM or your reseller with sufficient, free, and safe access to your facilities to permit them to fulfill their obligations, and d. inform IBM or your reseller of changes in a Machine's location.
The warranty does not cover the repair or exchange of a Machine resulting from misuse, accident, modification, unsuitable physical or operating environment, improper maintenance by you, or failure caused by a product for which IBM is not responsible. The warranty is voided by removal or alteration of Machine or parts identification labels.
This limit also applies to IBM's suppliers and your reseller. It is the maximum for which IBM, its suppliers, and your reseller are collectively responsible.
Herzegovina, Bulgaria, Croatia, Czech Republic, Federal Republic of Yugoslavia, Georgia, Hungary, Kazakhstan, Kirghizia, Former Yugoslav Republic of Macedonia (FYROM), Moldova, Poland, Romania, Russia, Slovak Republic, Slovenia, and Ukraine.
UNITED KINGDOM: Limitation of Liability: The following replaces items 1 and 2 of the first paragraph of this Section: 1. death or personal injury or physical damage to your real property solely caused by IBM's negligence; 2.
Avis de conformit é à la r é glementation d'Industrie Canada Cet appareil num é rique de classe B est conforme à la norme NMB-003 du Canada. European Union - emission directive This product .
Union Europea - Normativa EMC 1 1.
Een belangrijk punt na aankoop van elk apparaat IBM 07N4108 (of zelfs voordat je het koopt) is om de handleiding te lezen. Dit moeten wij doen vanwege een paar simpele redenen:
Als u nog geen IBM 07N4108 heb gekocht dan nu is een goed moment om kennis te maken met de basisgegevens van het product. Eerst kijk dan naar de eerste pagina\'s van de handleiding, die je hierboven vindt. Je moet daar de belangrijkste technische gegevens IBM 07N4108 vinden. Op dit manier kan je controleren of het apparaat aan jouw behoeften voldoet. Op de volgende pagina's van de handleiding IBM 07N4108 leer je over alle kenmerken van het product en krijg je informatie over de werking. De informatie die je over IBM 07N4108 krijgt, zal je zeker helpen om een besluit over de aankoop te nemen.
In een situatie waarin je al een beziter van IBM 07N4108 bent, maar toch heb je de instructies niet gelezen, moet je het doen voor de hierboven beschreven redenen. Je zult dan weten of je goed de alle beschikbare functies heb gebruikt, en of je fouten heb gemaakt die het leven van de IBM 07N4108 kunnen verkorten.
Maar de belangrijkste taak van de handleiding is om de gebruiker bij het oplossen van problemen te helpen met IBM 07N4108 . Bijna altijd, zal je daar het vinden Troubleshooting met de meest voorkomende storingen en defecten #MANUAl# samen met de instructies over hun opplosinge. Zelfs als je zelf niet kan om het probleem op te lossen, zal de instructie je de weg wijzen naar verdere andere procedure, bijv. door contact met de klantenservice of het dichtstbijzijnde servicecentrum.