Gebruiksaanwijzing /service van het product UMPC van de fabrikant Intel
Ga naar pagina of 10
Best Practices in Game Design for the Ultra-Mobile PC by Matt Gillespie, Michael Finkel and Victoria Bailey.
The Ultra-Mobile PC (UMPC) will expa nd the market for PC games that run on Microsoft Windows* XP, as long as developers consider certai n design requirements to ens ure a good user e xperience. In most case s, a single version of games ca n span both the UMPC and traditional PC pl atforms.
Best Practice : Ideally, games design ed with the UMPC i n mind shoul d use text sparingly and consider the UMPC screen size when choosing a font. Likewis e, icons shou ld not rely heavily o n fine de tails, so different o bjects are diff erent enough to be ea sily distinguishe d from one another , even on the smalle r UMPC screen.
2.3 Game Window Size Issue: If game windo ws use a fixed size, rather than automaticall y resizing themselves to fill t he full UMP C screen, parts o f the game may n ot be visible all at once, and , in some cases, ce rtain parts may n ot be reachable at all, a s shown in Figure 2.
movement contr olling the curs or). This issu e tends to aris e particula rly often, for example, in ga mes that shift the u ser's perspect ive so that the c ursor is always at the cen ter of the scr een (whi ch is commo n in firs t-person shooters ).
Issue (Game Re solution Lar ger than S creen): In those cas es where the game window takes up more t han the full vert ical space of the screen, the tou ch screen may be incorrectly mapp ed vertically in stead of hor izontally, as sh own in Figure 4.
3.4 Accommodating Right-Click Functionality Issue: On a typi cal UMPC touch- screen, users perform right -clicks by holdi ng down the c lick on the screen for a longer time tha n for a left-c lick, which can cause users to inadvert ently left-click whe n they mean to r ight-click.
4.2 Limiting the Need for Diverse Command Inputs Issue: The UMPC form factor provid es for a limited nu mber of inputs, re lative to the full key board and mouse a vailable fr om a standa rd PC.
5 Conclusion Game develo pers and architects providin g support for the UMP C platform in mainstream g ame offering s can d evelop a dis crete se t of des ign considerat ions that addres s common issues that arise d uring the dev elopment pro cess. The best practices de scribed in this document provi de a foundation f or that effort .
Copyright © 2006 Intel Corporation. All righ ts reserved. BunnyPeople, Celeron, Celeron Inside, Centrino, Centrino log o, Chips, Core Inside, Dialogic, EtherExpress, ETOX, FlashFile, i386, i486, i960.
Een belangrijk punt na aankoop van elk apparaat Intel UMPC (of zelfs voordat je het koopt) is om de handleiding te lezen. Dit moeten wij doen vanwege een paar simpele redenen:
Als u nog geen Intel UMPC heb gekocht dan nu is een goed moment om kennis te maken met de basisgegevens van het product. Eerst kijk dan naar de eerste pagina\'s van de handleiding, die je hierboven vindt. Je moet daar de belangrijkste technische gegevens Intel UMPC vinden. Op dit manier kan je controleren of het apparaat aan jouw behoeften voldoet. Op de volgende pagina's van de handleiding Intel UMPC leer je over alle kenmerken van het product en krijg je informatie over de werking. De informatie die je over Intel UMPC krijgt, zal je zeker helpen om een besluit over de aankoop te nemen.
In een situatie waarin je al een beziter van Intel UMPC bent, maar toch heb je de instructies niet gelezen, moet je het doen voor de hierboven beschreven redenen. Je zult dan weten of je goed de alle beschikbare functies heb gebruikt, en of je fouten heb gemaakt die het leven van de Intel UMPC kunnen verkorten.
Maar de belangrijkste taak van de handleiding is om de gebruiker bij het oplossen van problemen te helpen met Intel UMPC . Bijna altijd, zal je daar het vinden Troubleshooting met de meest voorkomende storingen en defecten #MANUAl# samen met de instructies over hun opplosinge. Zelfs als je zelf niet kan om het probleem op te lossen, zal de instructie je de weg wijzen naar verdere andere procedure, bijv. door contact met de klantenservice of het dichtstbijzijnde servicecentrum.