Gebruiksaanwijzing /service van het product 4850 van de fabrikant ABC Office
Ga naar pagina of 9
1 “When You Need More Than Staples.” Toll Free: 800 - 658 - 8788 Fax: 801 - 927 - 3037 info@abcoffice.com IDEAL CUTTERS Model 4850 (18 - 3/4”) Model 4850 - 90 (18 - 3/4”) Model 5250 (20 - 1/2.
2 Safety Rules • Ensure that at no time more than one person is working at the machine. • Leave the key for the safety lock with the person responsible for the cutting machine. • Power operated cutting machines must be operated only by trained and reliable personnel.
3 The entire machine is dispatched in one package, but the stand has been dismounted from the machine. The tool box contains: - a set of tools for service and maintenance, - the mounting hardware for the stand, - the back ga uge crank (#3) with a mounting screw, - two keys for safety lock.
4 The key can be removed to prevent unauthorized use. To activate the machine, turn the key 45º to the right. • Re - set button (#14) Before the knife can be activated on models IDEAL 4850, IDEAL 5250 and IDEAL 6550, the re - set butt on has to be pressed to re - establish the “ready to cut” status of the machine.
5 Under the viewing window (#16) the measuring scale rotates in accordance with the back gauge movement. The exact measurement is to be r ead beneath the indicator.
6 Maintenance Knife change Precise cuts are only possible with a sharp knife. The knife should be changed as soon as the quality and the accuracy of a cut are not in accordance with the standards expected from this cutting ma chine. Should the knife jam in the paper pile or leave grooves in the paper, it must be changed immediately.
7 IDEAL 6550 - 90: Remove knife screws (B and C). Loosen knife holders and lower the knife downwards from the knife carrier (#19). Then, due to the length of the knife, a sideways movement between the knife guide plate s is required for removal. h. Take out cutting stick (#2), turn, rotate or exchange it and place it back into machine.
8 IMPORTANT – If the knife has been lowered by means of the cut ting depth adjustment screw (#6) to compensate for a worn cutting stick , then this adjustment screw (#6) has to be turned back to its highest setting before the cutting stick (#5) is turned, rotated or exchanged.
9 Should the machine cut out during operation, check the overload switches (#11 and #12). If one of the buttons of the overload switches has popped out, it can be re - set a fter a short period. Should the overload switch pop out again and cannot be re - set even after a few minutes, please contact your service technician.
Een belangrijk punt na aankoop van elk apparaat ABC Office 4850 (of zelfs voordat je het koopt) is om de handleiding te lezen. Dit moeten wij doen vanwege een paar simpele redenen:
Als u nog geen ABC Office 4850 heb gekocht dan nu is een goed moment om kennis te maken met de basisgegevens van het product. Eerst kijk dan naar de eerste pagina\'s van de handleiding, die je hierboven vindt. Je moet daar de belangrijkste technische gegevens ABC Office 4850 vinden. Op dit manier kan je controleren of het apparaat aan jouw behoeften voldoet. Op de volgende pagina's van de handleiding ABC Office 4850 leer je over alle kenmerken van het product en krijg je informatie over de werking. De informatie die je over ABC Office 4850 krijgt, zal je zeker helpen om een besluit over de aankoop te nemen.
In een situatie waarin je al een beziter van ABC Office 4850 bent, maar toch heb je de instructies niet gelezen, moet je het doen voor de hierboven beschreven redenen. Je zult dan weten of je goed de alle beschikbare functies heb gebruikt, en of je fouten heb gemaakt die het leven van de ABC Office 4850 kunnen verkorten.
Maar de belangrijkste taak van de handleiding is om de gebruiker bij het oplossen van problemen te helpen met ABC Office 4850 . Bijna altijd, zal je daar het vinden Troubleshooting met de meest voorkomende storingen en defecten #MANUAl# samen met de instructies over hun opplosinge. Zelfs als je zelf niet kan om het probleem op te lossen, zal de instructie je de weg wijzen naar verdere andere procedure, bijv. door contact met de klantenservice of het dichtstbijzijnde servicecentrum.