Gebruiksaanwijzing /service van het product G-Force/3 van de fabrikant Micronet
Ga naar pagina of 10
Q u i c k S t a r t I n s t a l l a t i o n G u i d e W indows & Mac Thank you for choosing Fantom Drives! Y our Fantom Drives G-Force3 has been built to the highest standard of quality and workmanship and, when used according to the instructions in this guide, will provide years of trouble-free operation.
17 This limited warranty does not cover: (1) any consumables (such as batteries) supplied with this product; cosmetic damages; damage or loss to any software programs, data or removable storage media;.
16 Contents Introduction ............................................................ 2 Parts & accessories list .......................................... 2 System requirements .............................................. 3 Precautions ........
2 15 Introduction W elcome, and thank you for purchasing Fantom Drives G-Force3, the external USB 3.0 SuperSpeed hard disk drive from Fantom Drives. Parts & Accessories List The package should contain the following items: • Fantom Drives G-Force3 External Disk Drive • USB 3.
14 3 Q: I do not see my drive listed in the My Computer window , but it does appear in the Device Manager list. A: Right-click on My Computer . Select Manage in the pop-up menu. In the Computer Management window and navigate to Storage -> Disk Management.
4 13 Precautions Failure to follow the precautions described below may cause damage to your Fantom Drives external hard drive and void the warranty . • D O N OT o p en th e ca se . Do in g s o w il l vo id t he wa rr an t y . • DO NO T us e a t hi rd -p arty AC ad ap te r o r po we r co r d.
12 5 Q: Can I leave my G-For ce on all the time, or should I turn it off when not in use? A: T he G -F or c e i s me an t t o b e l ef t o n, bu t d oe s n ot a d d a ny limitations on being turned of f. Drive reliability is af fected by repeated power cycles, and the G-Force cannot alleviate this.
6 11 T r oubleshooting/ Frequently Asked Questions (F AQs) General Questions Q: I bought a 500GB drive, but my computer is showing 465GB. Where is the missing capacity? A: Hard drive manufacturers market drives in terms of decimal (base 10) capacity .
10 7 How to Safely Dismount and T ur n Of f Y our G-For ce3 What do 'mounting' and 'dismounting' mean? When a device such as a hard drive is mounted, that means the computer ‘sees’ the device and is able to communicate with it.
Formatting the drive in W indows Hosts 1. O pe n th e d is k ma na ge me n t co ns o le . A li st of t he a tt ac he d dr iv es an d th e ir r es pe ct iv e vo lu me s wi ll ap p ea r .
Een belangrijk punt na aankoop van elk apparaat Micronet G-Force/3 (of zelfs voordat je het koopt) is om de handleiding te lezen. Dit moeten wij doen vanwege een paar simpele redenen:
Als u nog geen Micronet G-Force/3 heb gekocht dan nu is een goed moment om kennis te maken met de basisgegevens van het product. Eerst kijk dan naar de eerste pagina\'s van de handleiding, die je hierboven vindt. Je moet daar de belangrijkste technische gegevens Micronet G-Force/3 vinden. Op dit manier kan je controleren of het apparaat aan jouw behoeften voldoet. Op de volgende pagina's van de handleiding Micronet G-Force/3 leer je over alle kenmerken van het product en krijg je informatie over de werking. De informatie die je over Micronet G-Force/3 krijgt, zal je zeker helpen om een besluit over de aankoop te nemen.
In een situatie waarin je al een beziter van Micronet G-Force/3 bent, maar toch heb je de instructies niet gelezen, moet je het doen voor de hierboven beschreven redenen. Je zult dan weten of je goed de alle beschikbare functies heb gebruikt, en of je fouten heb gemaakt die het leven van de Micronet G-Force/3 kunnen verkorten.
Maar de belangrijkste taak van de handleiding is om de gebruiker bij het oplossen van problemen te helpen met Micronet G-Force/3 . Bijna altijd, zal je daar het vinden Troubleshooting met de meest voorkomende storingen en defecten #MANUAl# samen met de instructies over hun opplosinge. Zelfs als je zelf niet kan om het probleem op te lossen, zal de instructie je de weg wijzen naar verdere andere procedure, bijv. door contact met de klantenservice of het dichtstbijzijnde servicecentrum.