Gebruiksaanwijzing /service van het product SR35 van de fabrikant Midas
Ga naar pagina of 14
MIDAS experiment „alc“ USER MANUAL SR35, 05.07.2006 Data acquisition is running on psw407 (DELL Power Edge 2600). AFS users can logon to pc5145, the local user account is l_musr_alc . Data files are stored locally on psw407 in /home/l_musr_alc/exp/alc and automatically copied to /afs/psi.
start web browser: http://psw407:8080 (PSI only!): Status page (the following screenshots are taken from pc4244…) DO NOT USE ‘Konqueror’ !!!! (only IE, Mozilla, or Firefox).
Start a run for autorun sequence: set autorun_active = 1 (if 0: only single run) there are no ‘scans’ anymore!.
Stop a run Do not interfere the stop ping proced ure – wait until the pages refreshes and shows sta tus ‘stopped’..
Set Magnet change Demand value read Hall probe read NMR probe - field >= 0.0 * - probe is locked * - readout unit is Tesla * - sum of returned errors (returned value < 0.0) * status unit * -1.0 BUS DRIVER I/O TIMEOUT I * -2.0 BUS DRIVER ERROR B * -4.
Set Temperature LTC21: Input: read values Output : set value LTC21_Analog_Set_Point (K).
Set Flow Demand = 3000 for T = 0 – 100 ° C, set Demand = 10000 for cooling down, base temp. ???.
History.
ODB: DO NOT TOUCH! – discuss with Instrument Scientist first Start frontends from term inal by running the command alc_start_midas Shutdown all frontends: alc_mcleanup [l_musr_alc@pc4244 alc]$ alc_mcleanup Midas cleanup procedure for experiment ALC.
mozilla-bin: no process killed killing opera... opera: no process killed Cleaning up shared memory segments for user l_musr_alc ... Cleaning up semaphores for user l_musr_alc .
Separator : vncviewer sepii:0 , pw: exhalle - if only black screen appears use rdesktop sepii , user: halle, pw: exhalle under winXP: Remote Desktop Connec tion (All Programs – Accessories – Communications) for HV = 150 kV: SEP = 746 The beamline setting is nam ed ALC2005_1st_period.
Data written as ASCII file : alc_05_NNNN.dat (run number NNNN) format: 19 header lines followed by data, lines containing 48 coloumns each !File: /home/l_musr_alc/exp/alc/alc_05_0270.
Appendix: Some ODB entries Ip_min is the minimum required beam current on Target E in mA. Measurement is paused when the current is lower. rate_min is the minimum required positron rate in the sum of the backward counters (this makes sure that the run is automatically paused when the beam blocker is closed).
Ip_channel is the channel number (starting at 0, in the above example this is the third channel) of the proton beam current signal, 100 kHz correspond to 1 mA. preset channels is the bitmask for the scaler cha nnels used f or the preset counting register in hex form.
Een belangrijk punt na aankoop van elk apparaat Midas SR35 (of zelfs voordat je het koopt) is om de handleiding te lezen. Dit moeten wij doen vanwege een paar simpele redenen:
Als u nog geen Midas SR35 heb gekocht dan nu is een goed moment om kennis te maken met de basisgegevens van het product. Eerst kijk dan naar de eerste pagina\'s van de handleiding, die je hierboven vindt. Je moet daar de belangrijkste technische gegevens Midas SR35 vinden. Op dit manier kan je controleren of het apparaat aan jouw behoeften voldoet. Op de volgende pagina's van de handleiding Midas SR35 leer je over alle kenmerken van het product en krijg je informatie over de werking. De informatie die je over Midas SR35 krijgt, zal je zeker helpen om een besluit over de aankoop te nemen.
In een situatie waarin je al een beziter van Midas SR35 bent, maar toch heb je de instructies niet gelezen, moet je het doen voor de hierboven beschreven redenen. Je zult dan weten of je goed de alle beschikbare functies heb gebruikt, en of je fouten heb gemaakt die het leven van de Midas SR35 kunnen verkorten.
Maar de belangrijkste taak van de handleiding is om de gebruiker bij het oplossen van problemen te helpen met Midas SR35 . Bijna altijd, zal je daar het vinden Troubleshooting met de meest voorkomende storingen en defecten #MANUAl# samen met de instructies over hun opplosinge. Zelfs als je zelf niet kan om het probleem op te lossen, zal de instructie je de weg wijzen naar verdere andere procedure, bijv. door contact met de klantenservice of het dichtstbijzijnde servicecentrum.