Gebruiksaanwijzing /service van het product E100 van de fabrikant Razor
Ga naar pagina of 12
Owner’s Manu al Read and understand this entire manual before riding! DO NOT RETURN TO STORE! NOTE: The E100/E125/E150/E175 must be traveling up to 3mph before motor will engage.
WARNING: Riding the electric scooter can be a hazardous activity . Certain conditions may cause the equipment to fail without fault of the manufacturer .
Remove contents from box. Remove the foam separators that protect the components from damage during shipping. Inspect the contents of the box for scratches in the paint, dents or kinked cables that may have occurred during shipping.
3 ASSEMBL Y AND SET -UP q Attaching the Handlebars q Charging the Battery Y our electric scooter may not have a fully charged battery . Therefore it is a good idea to charge the battery prior to use.
4 CONNECTORS/HARDW ARE MAINTENANCE Need Help? Vi sit our web site for replacement parts, product support and a list of authorized service centers at www .razor .com or call toll free 866-467-2967 Monday - Friday 8AM - 5PM Pacific T ime. Safety Gear Always wear proper protective gear such as an approved safety helmet.
q Chain and Rear Wheel Replacement Tools required: Phillips screwdriver, 10mm wrench, two (2) 8mm wrenches, and two (2) 13mm wrenches. 1 With a Phillips screwdriver , loosen the two screws and remove the chain guard. 2 Using two 13mm wrenches, loosen the locknuts by turning the wrenches counter clockwise.
6 Need Help? Vi sit our web site for replacement parts, product support and a list of authorized service centers at www .razor .com or call toll free 866-467-2967 Monday - Friday 8AM - 5PM Pacific T ime. q Battery Care and Disposal Do not store the battery in temperatures above 75° or below -10° F .
7 TROUBLESHOOTING GUIDE Scooter does not run Scooter suddenly stopped working while in use Short run time (less than 15 minutes per charge) Scooter runs sluggishly Problem Possible Cause Solution Scooter must be traveling 3mph before motor will engage.
8 TROUBLESHOOTING GUIDE Sometimes the scooter doesn’t run, but other times it does Scooter makes loud noises or grinding sounds Problem Possible Cause Solution Loose wires or connectors Motor or electrical switch damage Chain is too dry Check all wires around the motors and all connectors to make sure they are tight.
Keep your scooter running for years with genuine Razor parts. Visit our web site or e-mail us for more information on spare part availability . (Specifications subject to change without notice.
10 SB 1918 (CALIFORNIA) DECLARA TION YOUR INSURANCE POLICIES MA Y NOT PROVIDE COVERAGE FOR ACCIDENTS INVOL VING THE USE OF THIS SCOOTER/ELECTRIC RIDE-ON PRODUCT . TO DETERMINE IF COVERAGE IS PROVIDED, YOU SHOULD CONT ACT YOUR INSURANCE COMP ANY OR AGENT .
Razor Limited Warranty The manufacturer warranties this product to be free of manufacturing defects for a period of 90 days from date of purchase. This Limited Warranty does not cover normal wear and .
Een belangrijk punt na aankoop van elk apparaat Razor E100 (of zelfs voordat je het koopt) is om de handleiding te lezen. Dit moeten wij doen vanwege een paar simpele redenen:
Als u nog geen Razor E100 heb gekocht dan nu is een goed moment om kennis te maken met de basisgegevens van het product. Eerst kijk dan naar de eerste pagina\'s van de handleiding, die je hierboven vindt. Je moet daar de belangrijkste technische gegevens Razor E100 vinden. Op dit manier kan je controleren of het apparaat aan jouw behoeften voldoet. Op de volgende pagina's van de handleiding Razor E100 leer je over alle kenmerken van het product en krijg je informatie over de werking. De informatie die je over Razor E100 krijgt, zal je zeker helpen om een besluit over de aankoop te nemen.
In een situatie waarin je al een beziter van Razor E100 bent, maar toch heb je de instructies niet gelezen, moet je het doen voor de hierboven beschreven redenen. Je zult dan weten of je goed de alle beschikbare functies heb gebruikt, en of je fouten heb gemaakt die het leven van de Razor E100 kunnen verkorten.
Maar de belangrijkste taak van de handleiding is om de gebruiker bij het oplossen van problemen te helpen met Razor E100 . Bijna altijd, zal je daar het vinden Troubleshooting met de meest voorkomende storingen en defecten #MANUAl# samen met de instructies over hun opplosinge. Zelfs als je zelf niet kan om het probleem op te lossen, zal de instructie je de weg wijzen naar verdere andere procedure, bijv. door contact met de klantenservice of het dichtstbijzijnde servicecentrum.