Gebruiksaanwijzing /service van het product E500S van de fabrikant Razor
Ga naar pagina of 12
O W N E R S M A N U A L R ead and un der stand this entire manual bef ore riding! Item Number 13114099.
WARNING: Riding the E500S scooter can be a hazardous activity . Certain conditions may cause the equipment to fail without fault of the manufacturer . Like other electric vehicles, the E500S scooter c.
Charger Charger Plug Charger Port Remove contents from box. Remove the foam separators that protect the components from damage during shipping. Inspect the contents of the box for scratches in the paint, dents or kinked cables that may have occurred during shipping.
3 ASSEMBL Y AND SET - UP q Attac hing the Handle bar s WARNING: Failure to properly tighten the collar bolts may allow the handlebars to dislodge while riding and may cause you to lose control and fall. When correctly tightened, the handlebars will not rotate out of alignment with the front wheel under normal circumstances.
4 WARNING: The brake is capable of skidding the tire and throwing an unsuspecting rider . Practice in an open area free from obstacles until you are familiar with the brake function. Avoid skidding to a stop as this can cause you to lose control or damage the rear tire.
5 REP AIR AND MAINT ENANCE q Bat ter y Care and Disposal Do not store the battery in temperatures above 75° or below -10° F . CONT AINS SEALED LEAD BA TTERY . BA TTERY MUST BE RECYCLED. Disposal: Y our Razor product uses sealed lead-acid batteries which must be recycled or disposed of in an environmentally sound manner .
6 SB 1918 (CALIFORNIA) DECLARA TION YOUR INSURANCE POLICIES MA Y NOT PROVIDE COVERAGE FOR ACCIDENTS INVOL VING THE USE OF THIS SCOOTER/ELECTRIC VEHICLE.
7 TR OUBLESHOO TING GUIDE Scooter does not run Scooter was running but suddenly stopped Short run time (less than 30 minutes per charge) Scooter runs sluggishly Problem Possible Cause Solution Underch.
8 Need Help? V isit our web site for updates an d a list of aut horized service centers at www .r azor .com or call toll-fr ee at 866-467-2 967 Monday - F riday 8:00 AM - 5:00 PM Pa cific T ime.
Keep your E500S scooter running for years with genuine Razor parts. Visit our web site or e-mail us for more information on spare part avail- ability . (Specifications subject to change without notice.) E500S P ARTS 1. Front wheel with tire, tube, axle nuts 2.
7 4 5 1 3 16 15 17 24 18 19 2 10 9 12 1 1 13 21 14 22 23 25 6 8 20 E500S P ARTS 10.
Tire Inflation Periodically inspect the tires for excess wear , and regularly check the tire pressure and re-inflate as necessary . If you get a flat tire, the inner tube can be patched or a new tube can be purchased from Razor or an authorized repair cent er .
Een belangrijk punt na aankoop van elk apparaat Razor E500S (of zelfs voordat je het koopt) is om de handleiding te lezen. Dit moeten wij doen vanwege een paar simpele redenen:
Als u nog geen Razor E500S heb gekocht dan nu is een goed moment om kennis te maken met de basisgegevens van het product. Eerst kijk dan naar de eerste pagina\'s van de handleiding, die je hierboven vindt. Je moet daar de belangrijkste technische gegevens Razor E500S vinden. Op dit manier kan je controleren of het apparaat aan jouw behoeften voldoet. Op de volgende pagina's van de handleiding Razor E500S leer je over alle kenmerken van het product en krijg je informatie over de werking. De informatie die je over Razor E500S krijgt, zal je zeker helpen om een besluit over de aankoop te nemen.
In een situatie waarin je al een beziter van Razor E500S bent, maar toch heb je de instructies niet gelezen, moet je het doen voor de hierboven beschreven redenen. Je zult dan weten of je goed de alle beschikbare functies heb gebruikt, en of je fouten heb gemaakt die het leven van de Razor E500S kunnen verkorten.
Maar de belangrijkste taak van de handleiding is om de gebruiker bij het oplossen van problemen te helpen met Razor E500S . Bijna altijd, zal je daar het vinden Troubleshooting met de meest voorkomende storingen en defecten #MANUAl# samen met de instructies over hun opplosinge. Zelfs als je zelf niet kan om het probleem op te lossen, zal de instructie je de weg wijzen naar verdere andere procedure, bijv. door contact met de klantenservice of het dichtstbijzijnde servicecentrum.