Gebruiksaanwijzing /service van het product VS110 van de fabrikant Rival
Ga naar pagina of 9
VS1 10 Owner’ s Guide READ AND SA VE THESE INSTRUCTIONS VACUUM FOOD SEALER ® “Saving Families Food, Money , and Time for over 35 years...and counting!” VS11003EM3 4/1/03 10:59 AM Page 1.
-2- -3- Thank you for purchasing the Rival ® Seal-a-Meal ® V acuum Food Sealer , which has been saving families food, money , and time for over 35 years. Seal-a-Meal ® enables you to preserve your food purchases by providing an airtight seal that protects from spoilage and freezer burn for extended periods of time.
KNOW YOUR SEAL-A-MEAL ® V ACUUM FOOD SEALER UPPER LID SEAL BUTTON SEALER INDICA TOR LIGHT SEALING SURF ACE V ACUUM INDICA TOR LIGHT V ACUUM BUTTON REMOV ABLE DRIP TRA Y BAG ROLL CHAMBER NOZZLE SPRING.
-7- 5. Close lid until it is locked into place. 6. Press the V ACUUM BUTTON and The Seal-a-Meal ® V acuum Food Sealer will now vacuum the air out of the bag. The V ACUUM INDICA TOR LIGHT will go ON. Once all of the air is removed, Seal-a- Meal ® will automatically switch to sealing, making sure the bag is securely heat-sealed.
1. Unscrew the three screws from the bottom panel. 2. Remove the bottom panel. 3. Replace the old knife blade with the new one. 4. Close the bottom panel. 5. Use screw driver to screw tightly the three screws. -9- REPLACING THE INTEGRA TED ROLLS 1. The bag holder is spring-loaded.
NOTE: The NOZZLE and REMOV ABLE DRIP TRA Y contains Microban antimicrobial protection, which inhibits the growth of stain and odor causing bacteria and keeps the unit cleaner between cleanings. Normal cleaning practices should be maintained. Does not protect user from food borne illnesses.
-13- -12- 3) Make sure there were no food items with sharp edges that may have punctured the bag. If you find a puncture hole seal the item in an entirely new bag. THE BAG MEL TS 1) The sealing strip may have been too hot during the sealing process. Allow the unit to cool for 30 seconds between uses.
-15- -14- MARINA TING IDEAS (CONT .) JERK MARINADE 1 white onion, chopped 3 ⁄ 4 cup of scallions, chopped 2 tsp. of thyme 3 tsp. of brown sugar 1 tsp. of allspice 1 ⁄ 4 tsp. of ground nutmeg 1 tsp. black pepper 2 tsp. of red pepper flakes 1 ⁄ 4 cup of light soy sauce 1 ⁄ 4 cup of vegetable oil 3 tbs.
©2003, Rival ® A Division of The Holmes Group MICROBAN is a registered trademark of Microban Products Company . VS110/428-0320 Printed in China VS11003EM2 LIMITED ONE-YEAR WARRANTY Rival ® warrants this product to be free from defects in materials or workmanship for one (1) year from date of original purchase.
Een belangrijk punt na aankoop van elk apparaat Rival VS110 (of zelfs voordat je het koopt) is om de handleiding te lezen. Dit moeten wij doen vanwege een paar simpele redenen:
Als u nog geen Rival VS110 heb gekocht dan nu is een goed moment om kennis te maken met de basisgegevens van het product. Eerst kijk dan naar de eerste pagina\'s van de handleiding, die je hierboven vindt. Je moet daar de belangrijkste technische gegevens Rival VS110 vinden. Op dit manier kan je controleren of het apparaat aan jouw behoeften voldoet. Op de volgende pagina's van de handleiding Rival VS110 leer je over alle kenmerken van het product en krijg je informatie over de werking. De informatie die je over Rival VS110 krijgt, zal je zeker helpen om een besluit over de aankoop te nemen.
In een situatie waarin je al een beziter van Rival VS110 bent, maar toch heb je de instructies niet gelezen, moet je het doen voor de hierboven beschreven redenen. Je zult dan weten of je goed de alle beschikbare functies heb gebruikt, en of je fouten heb gemaakt die het leven van de Rival VS110 kunnen verkorten.
Maar de belangrijkste taak van de handleiding is om de gebruiker bij het oplossen van problemen te helpen met Rival VS110 . Bijna altijd, zal je daar het vinden Troubleshooting met de meest voorkomende storingen en defecten #MANUAl# samen met de instructies over hun opplosinge. Zelfs als je zelf niet kan om het probleem op te lossen, zal de instructie je de weg wijzen naar verdere andere procedure, bijv. door contact met de klantenservice of het dichtstbijzijnde servicecentrum.