Gebruiksaanwijzing /service van het product CHS/1N van de fabrikant Bakers Pride Oven
Ga naar pagina of 12
HOT FOOD DISPLAY CABINETS MODELS:- CHS/1N, CHS/2N,CHS/3N OPERATING INSTRUCTIONS.
1 CONTENTS SECTION P A G E W A R R A N T Y 2 I N T R O D U C T I O N 3 G E N E R A L N O T E S 3 KNOW YOUR “HOT SHOP” 4-5 O P E R A T I N G 6 - 7 H O L D I N G T I M E S 7 CLEANING & MAINTENAN.
2 WARRANTY Each appliance is despatched with a pre- paid warranty registration card, this card should be filled in at the time of installation. Please Note:- No warranty is given on gla ss/bulbs or quartz tubes.
3 OPERATING INSTRUCTIONS INTRODUCTION Thank you for deciding to purchase a “Hotshop” food display cabinet from BKI . Your “Hot Shop” food display has been de signed for the modern caterer and .
4 Know your “Hot Shop” Operator Control View S l i d i n g d o o r s Controls Data rating plate S e r i a l N u m b e r Water Drawer Rubber Feet Controls Temperature Controller Heater “ON” Mai.
5 CONTROLS Mains Power Switch :- Controls the light, fans and supplies power to the heating elements via the temperature controller. Temperature Controller :- (Simmerstat) Regulates cabinet temperatur.
6 OPERATING In order to comply with the Food Safety Act 1990 and the Food Safety (General Food Hygiene) regulations 1995, hot food must be kept at a temperature of at least 63.
7 OPERATING • IMPORTANT:- Always allow time for the cabinet to pre-heat before loading any food items. Keep sliding doors closed to retain heat after loading or unloading. • Check water drawer every 2-3 hours, carefully add fresh water to maintain correct level, Do Not Over Fill.
8 CLEANING & MAINTENANCE IMPORTANT:- This cabinet should be clean ed at the end of each working day. Always disconnect the cabine t from the power supply before the start of any cl eaning or maintenance. • Remove any food items left at the end of business.
9 The Front Curved glass and Side glass pa nels can be removed for maintenance or cleaning as follows: CURVED GLASS • Lift front curved glass section forwards from the top. (The front glass section is attached to the cabinet at the botto m by the aluminium strip).
10 TROUBLE-SHOOTING 1. Read and understand the Operating Instructions. 2. Clean the unit each day. 3. Refer to the troubleshooting guide if the unit does not operate properly. 4. Have only an authorised serviceman check and repair unit wh en needed PROBLEM CORRECTIVE ACTION Unit fails to operate 1.
11 GASTRONORM PANS & SPARE PARTS Contact your distributor or the spares department at BKI for spare gastronorm pans or replacement lam ps, quoting the following c ode numbers, check the app liance.
Een belangrijk punt na aankoop van elk apparaat Bakers Pride Oven CHS/1N (of zelfs voordat je het koopt) is om de handleiding te lezen. Dit moeten wij doen vanwege een paar simpele redenen:
Als u nog geen Bakers Pride Oven CHS/1N heb gekocht dan nu is een goed moment om kennis te maken met de basisgegevens van het product. Eerst kijk dan naar de eerste pagina\'s van de handleiding, die je hierboven vindt. Je moet daar de belangrijkste technische gegevens Bakers Pride Oven CHS/1N vinden. Op dit manier kan je controleren of het apparaat aan jouw behoeften voldoet. Op de volgende pagina's van de handleiding Bakers Pride Oven CHS/1N leer je over alle kenmerken van het product en krijg je informatie over de werking. De informatie die je over Bakers Pride Oven CHS/1N krijgt, zal je zeker helpen om een besluit over de aankoop te nemen.
In een situatie waarin je al een beziter van Bakers Pride Oven CHS/1N bent, maar toch heb je de instructies niet gelezen, moet je het doen voor de hierboven beschreven redenen. Je zult dan weten of je goed de alle beschikbare functies heb gebruikt, en of je fouten heb gemaakt die het leven van de Bakers Pride Oven CHS/1N kunnen verkorten.
Maar de belangrijkste taak van de handleiding is om de gebruiker bij het oplossen van problemen te helpen met Bakers Pride Oven CHS/1N . Bijna altijd, zal je daar het vinden Troubleshooting met de meest voorkomende storingen en defecten #MANUAl# samen met de instructies over hun opplosinge. Zelfs als je zelf niet kan om het probleem op te lossen, zal de instructie je de weg wijzen naar verdere andere procedure, bijv. door contact met de klantenservice of het dichtstbijzijnde servicecentrum.