Gebruiksaanwijzing /service van het product and Citrix van de fabrikant Sun Microsystems
Ga naar pagina of 14
Sun Microsystems, Inc. 4150 Network Circle Santa Clara, CA 95054 U .S.A. 650-960-1300 Sun Ra y ™ , Smar t Cards , and Citr ix Enab ling Sun Ra y Smar t Card P ass-through to Citr ix May 2004, V ersion 1.
Copyright 2004 Sun Microsystems, Inc., 4150 Network Cir cle, Santa Clara, California 95054, U.S.A. All rights reserved. Sun Microsystems, Inc. has intellectual pr operty rights relating to technology embodied in the product that is described in thi s document.
iii Contents Overview 1 Software Requirements 2 Solaris Operating Environment 2 Sun Ray Server Software and Patches 2 Sun Ray PC/SC Bypass 3 Citrix Client 3 Microsoft/Citrix Server Components 3 Hardwa.
iv Book Title • Month 2004.
1 Enabling Sun Ray ™ Smart Car d Pass-thr ough to Citrix This document is designed to help users configur e the Sun Ray environment so that the smart card channel is available from the Citrix Server to the Sun Ray desktop. It covers the software r equired to establish this channel as well as how to install, configur e, and test the feature.
2 Sun Ray, Smart Cards, and Citrix • May 2004 The end result is that a Sun Ray user can perform certain tasks in a W indows environment, including: ■ PIN-based logins ■ Digital signing, encrypting, and decrypting of email messages from W indows- based email clients such as Microsoft Outlook.
Enabling Sun Ra y™ Smar t Card P ass-through to Citrix 3 Sun Ray PC/SC Bypass ■ Sun library to provide dir ect access to the Sun Ray smart card reader via the PC/SC API bypassing both the Open Card Framework (OCF) and the Solaris Card Framework (SCF).
4 Sun Ray, Smart Cards, and Citrix • May 2004 Sun Ray Requir ements Configuring your Sun Ray Server to allow smart card support for Citrix sessions requir es the following steps: 1. Ensure that you ar e running a current version of Solaris that supports Sun Ray Server Software 2.
Enabling Sun Ra y™ Smar t Card P ass-through to Citrix 5 Note – If you connect to a W indows Server and receive the following message: The card supplied requir es drivers that are not on the system.
6 Sun Ray, Smart Cards, and Citrix • May 2004 Conf iguring and T esting Citrix Smart Car d Support This document assumes that you know how to install and create connections using the Citrix ICA Client. For information on installing and configuring the Citrix Client for UNIX please read the Administrators Guide available at: http://download2.
Enabling Sun Ra y™ Smar t Card P ass-through to Citrix 7 The Citrix ICA Client for Solaris window appears. FIGURE 1 Citrix ICA Client for Solaris W indow 6. Highlight the Connection you wish to test Smart Card support for , and click the properties button.
8 Sun Ray, Smart Cards, and Citrix • May 2004 The Connection Properties Scr een appears. FIGURE 2 Connection Properties Scr een a. Select the drop down box labeled Network and select Login. This presents the pr operties screen for Logon attributes. b.
Enabling Sun Ra y™ Smar t Card P ass-through to Citrix 9 When the W indows Desktop or Published Application appears, you should be prompted for a PIN-based Login .
10 Sun Ray, Smart Cards, and Citrix • May 2004 Note – Unless your W indows environment is conf igured to perform PIN-based logins (either via a Microsoft Certificate Server infrastructure or via middlewar e) you should disable the Allow Smart Card Logon option for your Citrix Connection.
Een belangrijk punt na aankoop van elk apparaat Sun Microsystems and Citrix (of zelfs voordat je het koopt) is om de handleiding te lezen. Dit moeten wij doen vanwege een paar simpele redenen:
Als u nog geen Sun Microsystems and Citrix heb gekocht dan nu is een goed moment om kennis te maken met de basisgegevens van het product. Eerst kijk dan naar de eerste pagina\'s van de handleiding, die je hierboven vindt. Je moet daar de belangrijkste technische gegevens Sun Microsystems and Citrix vinden. Op dit manier kan je controleren of het apparaat aan jouw behoeften voldoet. Op de volgende pagina's van de handleiding Sun Microsystems and Citrix leer je over alle kenmerken van het product en krijg je informatie over de werking. De informatie die je over Sun Microsystems and Citrix krijgt, zal je zeker helpen om een besluit over de aankoop te nemen.
In een situatie waarin je al een beziter van Sun Microsystems and Citrix bent, maar toch heb je de instructies niet gelezen, moet je het doen voor de hierboven beschreven redenen. Je zult dan weten of je goed de alle beschikbare functies heb gebruikt, en of je fouten heb gemaakt die het leven van de Sun Microsystems and Citrix kunnen verkorten.
Maar de belangrijkste taak van de handleiding is om de gebruiker bij het oplossen van problemen te helpen met Sun Microsystems and Citrix . Bijna altijd, zal je daar het vinden Troubleshooting met de meest voorkomende storingen en defecten #MANUAl# samen met de instructies over hun opplosinge. Zelfs als je zelf niet kan om het probleem op te lossen, zal de instructie je de weg wijzen naar verdere andere procedure, bijv. door contact met de klantenservice of het dichtstbijzijnde servicecentrum.