Gebruiksaanwijzing /service van het product M821 van de fabrikant Timex
Ga naar pagina of 11
TIMEX is a registered trademark of Timex Corporation. ©2003 Timex Corporation. 532-095002.
1 Heart Rate Sensor Speed + Distance Sensor Wa tches are for more than keeping time. Digital technology gives your watch the ability to display your heart rate or measure your speed and distance traveled. These functions require the use of external modules that transmit information wirelessly to your watch.
3 War n ing This is not a medical device and is not recommended for use by persons with serious heart conditions . Y ou should always consult your physician before beginning or modifying an exercise program.
5 battery has been inserted correctly . Use a coin to open the battery compartment cover (back of transmitter). • Insert new battery (CR2032 or equivalent) with “ + ”facing you. • Push the reset button next to the battery . Use a toothpick or straightened paper clip .
7 Operating the S+D Sensor For b est results, the Sensor needs a clear view of the sky . • Press and hold the S+D SENSOR ON/OFF button to turn on the receiver .
9 Wearing the S+D Sensor on your upper arm • Loosen adjustable armband and wrap the Sensor around your upper arm. • Pull armband so that it fits snugly around your arm and fasten with the hook and loop closure .
11 S+D Sensor Battery Life and Replacement The batteries in the S+D Sensor will last approximately 12 hours . The S+D Sensor itself does not indicate the condition of its batteries , except if the batteries are completely exhausted (as noted in the section “Operating the S+D Sensor”).
13 INTERNA TIONAL WARRANTY (U .S . LIMITED WARRANTY) Y our product is warranted against manufacturing defects by Timex Corporation for a period of ONE YEAR from the original purchase date . Timex and its worldwide affiliates will honor this International Warranty .
15 Fo r the U.S ., please call 1-800-448-4639 for additional warr anty information. For Canada, call 1-800-263-0981. F or Brazil, call 0800- 168787. For Mexico , call 01-800-01-060-00. F or Central America, the Caribbean, Bermuda and the Bahamas, call (501) 370-5775 (U .
17 Service If your Sensor should ever need servicing, send it to Timex as set forth in the Timex International W arranty or addressed to: HotLine Watch Service P. O. Box 2740 Little Rock, AR 72203. Street address: HotLine Watch Service 1302 Pike Ave .
19 18 Product Name: Wa tch Receivers – HRM/Speed+Distance Series M8xx/M5xx Data Recorders – HRM/Speed+Distance Series M5xx Product Type: Unintentional Radiator This equipment has been tested and found to comply with the limits for a Class B digital device , pursuant to P art 15 of the FCC rules .
Een belangrijk punt na aankoop van elk apparaat Timex M821 (of zelfs voordat je het koopt) is om de handleiding te lezen. Dit moeten wij doen vanwege een paar simpele redenen:
Als u nog geen Timex M821 heb gekocht dan nu is een goed moment om kennis te maken met de basisgegevens van het product. Eerst kijk dan naar de eerste pagina\'s van de handleiding, die je hierboven vindt. Je moet daar de belangrijkste technische gegevens Timex M821 vinden. Op dit manier kan je controleren of het apparaat aan jouw behoeften voldoet. Op de volgende pagina's van de handleiding Timex M821 leer je over alle kenmerken van het product en krijg je informatie over de werking. De informatie die je over Timex M821 krijgt, zal je zeker helpen om een besluit over de aankoop te nemen.
In een situatie waarin je al een beziter van Timex M821 bent, maar toch heb je de instructies niet gelezen, moet je het doen voor de hierboven beschreven redenen. Je zult dan weten of je goed de alle beschikbare functies heb gebruikt, en of je fouten heb gemaakt die het leven van de Timex M821 kunnen verkorten.
Maar de belangrijkste taak van de handleiding is om de gebruiker bij het oplossen van problemen te helpen met Timex M821 . Bijna altijd, zal je daar het vinden Troubleshooting met de meest voorkomende storingen en defecten #MANUAl# samen met de instructies over hun opplosinge. Zelfs als je zelf niet kan om het probleem op te lossen, zal de instructie je de weg wijzen naar verdere andere procedure, bijv. door contact met de klantenservice of het dichtstbijzijnde servicecentrum.