Gebruiksaanwijzing /service van het product 6D van de fabrikant TOA Electronics
Ga naar pagina of 10
6481 0412 6481 0414 Tannoy adopts a policy of continuous improvement and product specification is subject to change. Tannoy United Kingdom T: +44 (0) 1236 420199 F: +44 (0) 1236 428230 E: enquiries@tannoy.com Tannoy North America T: (519) 745 1158 F: (519) 745 2364 E: inquiries@tannoyna.
2 3 1.0: IMPORTANT SAFETY INSTRUCTIONS 1.1 Introduction 2.0: THE BASICS 2.1 Unpacking and visual checks 2.2 Preliminary recommendation 3.0: PRECISION D SERIES FEATURES 3.1 Analog Input 3.2 Digital SPDIF Input 3.3 Connecting your speakers 3.4 User Controls 4.
4 5 Tannoy’s core technology, the Dual Concentric ™ is unlike ordinary drive units in that it is effectively two drivers, properly merged into one. The high-frequency unit is positioned on the back of the low frequency driver so that they are on the same axis.
6 7 An A/V 80Hz high pass filter switch provides instant conversion to 5.1 and higher order systems where a separate subwoofer below 80Hz is required. Filter characteristics are according to the international standards for this setup. This response is also shown diagramatically in Figure 1.
8 9 Low Mid Contour Frequency: A shelving filter can be set to the flat anechoic response or set to shelve at frequencies of 800Hz, 400Hz, or 200Hz in combination with the low mid contour amplitude (below) to correct half space (pi/2), quarter space (pi/4) and very difficult close field boundary conditions (pi/8 space).
10 11 Hi-Mid Shelf Boost/Cut: a shelving filter between 1kHz and 3KHz can be set to +2, +1dB, flat, -1dB, -2dB, to take account of room characteristics and personal preference. Editing news broadcast material is often easier with an increased output in this band.
12 13 1 1 1 0 0 0 1 0 1 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 -10dB +10dB 0dB re 2.8v @ 1 metre Quarter Space (Pi): An example of quarter space would be with speakers mounted on stands in a corner, or on the meter bridge against a wall or mounted on small stands or shelves against a wall.
14 15 MID AND HIGH EQ SETTINGS RT60 Decay Time: An estimation of the RT60 decay time above 1kHz within the monitoring environment will help to set the mid and high frequency equalisation.
16 17 8.0: TECHNICAL SPECIFICATIONS Frequency response (1) Maximum SPL (2) Distortion Dispersion (@-6dB) Drive unit LF/MID Dual Concentric ™ HF SuperTweeter ™ Shielded SYSTEM 59Hz – 51 kHz 116dB <0.
18 19 11.0: WARRANTY NO MAINTENANCE OF THE PRECISION 6D & 8D MONITORS IS NECESSARY. All components are guaranteed for a period of one year from the date of manufacture, subject to the absence of, or evidence of, misuse, overload or accidental damage.
Een belangrijk punt na aankoop van elk apparaat TOA Electronics 6D (of zelfs voordat je het koopt) is om de handleiding te lezen. Dit moeten wij doen vanwege een paar simpele redenen:
Als u nog geen TOA Electronics 6D heb gekocht dan nu is een goed moment om kennis te maken met de basisgegevens van het product. Eerst kijk dan naar de eerste pagina\'s van de handleiding, die je hierboven vindt. Je moet daar de belangrijkste technische gegevens TOA Electronics 6D vinden. Op dit manier kan je controleren of het apparaat aan jouw behoeften voldoet. Op de volgende pagina's van de handleiding TOA Electronics 6D leer je over alle kenmerken van het product en krijg je informatie over de werking. De informatie die je over TOA Electronics 6D krijgt, zal je zeker helpen om een besluit over de aankoop te nemen.
In een situatie waarin je al een beziter van TOA Electronics 6D bent, maar toch heb je de instructies niet gelezen, moet je het doen voor de hierboven beschreven redenen. Je zult dan weten of je goed de alle beschikbare functies heb gebruikt, en of je fouten heb gemaakt die het leven van de TOA Electronics 6D kunnen verkorten.
Maar de belangrijkste taak van de handleiding is om de gebruiker bij het oplossen van problemen te helpen met TOA Electronics 6D . Bijna altijd, zal je daar het vinden Troubleshooting met de meest voorkomende storingen en defecten #MANUAl# samen met de instructies over hun opplosinge. Zelfs als je zelf niet kan om het probleem op te lossen, zal de instructie je de weg wijzen naar verdere andere procedure, bijv. door contact met de klantenservice of het dichtstbijzijnde servicecentrum.