Gebruiksaanwijzing /service van het product matrix van de fabrikant Toyota
Ga naar pagina of 15
winter 2002 en • g aug e Maximizing Matrix T ools f or ASMs Setting the Standard C en ter of Success E v ery one Wins Plug int o the Matrix.
2 en • gauge en • gauge 3 en . gauge en . gauge magazine V olume 1 . winter 2002 editor T erry T ekawa managing editor Elisa Liehr copywriting and design Liehr Marketing and Communications art dir.
St y l e . Space . S p eed . The strengths of many vehicle s egments now intersect in a single, strikingly original package that leaps across conventional product categories. Make room for the all-new personality-packed 2003 Matrix, arriving in dealership showrooms in February 2002.
> continued from page 4 T o that end, T oyota’ s CAL TY Design Studio in Newport Beach, California was assigned the challenge of rendering a fresh new take on the basic SUV configuration of “four -doors-and-a-hatch.
volume—and surpasses almost all of its competi- tors in rear -seat fold-down attributes. Rated number one in a recent marketing clinic over the Chrysler PT Cruiser , Ford Focus, V olkswagen Golf and Honda CR-V , early reports from consumers indicate these Matrix differences are apparent.
An Ashtray is av ailable as a dealer-installed accessory f or cus- tomers who want the conv enience of a built-in ashtr ay that com- plements the dash. The Auto-Dimming Mirror helps regulate the eff ect of oncoming lights from the rear to enhance driving comfort, safety and con- venience.
12 en • gauge Course I: ASMs in the Service Pr ocess This course is an ov erview of the 7-step service process. Through activity-based, small-group role-pla ys, ASMs interact throughout the day and .
en • gauge 15 depar tments pr ograms 14 en • gauge onsumers form impr essions when they visit a business establishment. They notice the “big” things—the wa y they’ re treated, the merchandise and the prices. But they also notice “smaller” things, like the appearance of per- sonnel and the attention to neat- ness and care.
“W e’ve had new car care clinics her e for about twelve years , but the ‘T oyota Thanks Y ou’ program has definitely elev ated our presenta tion to a higher level. We use all the materials—from in vitations, signage and posters, to name tags, tracking reports and the opening video.
certification in Damage Analysis and Estimating. They also are ASE-certified in the following ar eas: [1] P aint and Refinishing [2] Non-Structural Analysis and Damage R epair [3] Struc tural Analysis.
en • gauge 21 20 en • gauge depar tments customer rela tions oyota service customers say dealerships do many things well. That’ s the good news; however , there ar e sever al areas that still need to be improved, according to a recent survey .
“Being in the spotlight was definitely a big change from talking to customers over the phone,” says Jennifer Harb, Customer Rela tions Repr esentativ e, who captur ed first- place.
en • gauge 25 24 en • gauge depar tments parts ully opera tional as of September 2001, the mam- moth $65 million parts facil- ity off ers some impressive sta tis- tics: The 843 ,000-square-f oot cen- ter is T oyota’ s largest parts pro- curement and distribution f acility under one roof .
12 23 4 5 6 7 5 7 8 9 11 12 10 78 9 10 4 ACRO SS 1. Where the all-new 2003 Matrix was designed. 3. One wa y dealerships can improve cus- tomer satisf action is ensuring the ____ -dealership experience provides the comfort and amenities that show the customer’ s time and business is valued.
Parts and Service Marketing T oyota Customer Services.
Een belangrijk punt na aankoop van elk apparaat Toyota matrix (of zelfs voordat je het koopt) is om de handleiding te lezen. Dit moeten wij doen vanwege een paar simpele redenen:
Als u nog geen Toyota matrix heb gekocht dan nu is een goed moment om kennis te maken met de basisgegevens van het product. Eerst kijk dan naar de eerste pagina\'s van de handleiding, die je hierboven vindt. Je moet daar de belangrijkste technische gegevens Toyota matrix vinden. Op dit manier kan je controleren of het apparaat aan jouw behoeften voldoet. Op de volgende pagina's van de handleiding Toyota matrix leer je over alle kenmerken van het product en krijg je informatie over de werking. De informatie die je over Toyota matrix krijgt, zal je zeker helpen om een besluit over de aankoop te nemen.
In een situatie waarin je al een beziter van Toyota matrix bent, maar toch heb je de instructies niet gelezen, moet je het doen voor de hierboven beschreven redenen. Je zult dan weten of je goed de alle beschikbare functies heb gebruikt, en of je fouten heb gemaakt die het leven van de Toyota matrix kunnen verkorten.
Maar de belangrijkste taak van de handleiding is om de gebruiker bij het oplossen van problemen te helpen met Toyota matrix . Bijna altijd, zal je daar het vinden Troubleshooting met de meest voorkomende storingen en defecten #MANUAl# samen met de instructies over hun opplosinge. Zelfs als je zelf niet kan om het probleem op te lossen, zal de instructie je de weg wijzen naar verdere andere procedure, bijv. door contact met de klantenservice of het dichtstbijzijnde servicecentrum.