Gebruiksaanwijzing /service van het product SN FMD0013000-UP van de fabrikant Bunn
Ga naar pagina of 10
FMD DBC-3 FMDA DBC-3 SN FMD0013000-UP INST ALLA TION & OPERA TING GUIDE BUNN-O-MA TIC CORPORA TION POST OFFICE BO X 3227 SPRINGFIELD , ILLINOIS 62708-3227 PHONE: (217) 529-6601 F AX: (217) 529-664.
2 29215 080112 BUNN-O-MA TIC COMMERCIAL PRODUCT WARRANTY Bunn-O-Matic Corp. (“BUNN”) warrants equipment manufactured by it as follows: 1) Airpots, thermal carafes, decanters, GPR servers, iced tea/coffee dispensers, MCP/MCA pod brewers thermal ser vers and Thermofresh servers (mechanical and digital)- 1 year parts and 1 year labor .
3 00831.0000 29216.0000 29215 051111 28368.0004 CONTROL THERMOST A T ADJUSTMENT APPROXIMA TE THERMOST A T TEMPERA TURE SETTINGS 200 F 190 F 180 F 28368.0004A 08/08 © 2008 BUNN-O-MA TIC CORPORATION OFF OFF OFF HI HI HI BUNN BUNN BUNN W ARNING ! Fill water tank before turning - on - thermostat or connecting appliance to power source.
4 INITIAL SET -UP 1. Locate the drip tray assembly above the dispenser nested in the packing material. 2. Remove the drip tray and the drip tray cover and set them aside.
5 PLUMBING REQUIREMENTS This dispenser must be connected to a cold water system with operating pressure between 20 and 90 psi (138 and 620 kPa) from a 1/2˝ or larger supply line.
6 LIQUID LEVEL CONTROL The system automatically maintains the hot water tank’ s level by energizing the refill solenoid when the water level drops below the liquid level probe. If the system has not successfully refilled in 15 minutes, a refill error occurs.
7 HOPPER DISPENSE RA TE OF PRODUCT The hopper dispense rates are preset at the factory . With 22 tooth gear and auger wire, the preset dispense rate is approximately 3 to 5 grams per second. With 30 tooth gear and auger wire, the preset dispense rate is approximately 5 to 7 grams per second.
8 5. Running Hopper Throw T est: The hopper throw can be checked by automatically running the hopper motor as follows: a. Remove the steam collector and mixing chamber from under the hopper to be checked. b. Position a small cup under the hopper outlet.
9 RE-INITIALIZE TO F ACTORY DEF AUL TS This resets all dispense time settings and hopper throw rates to the factory defaults, and resets the password to 0 (no password.) 1. Disconnect the dispenser from the power source. 2. Place the Rinse/Run switch in the “Run” position.
10 CLEANING The use of a damp cloth rinsed in any mild, non-abrasive, liquid detergent is recommended for cleaning all sur - faces on Bunn-O-Matic equipment.
Een belangrijk punt na aankoop van elk apparaat Bunn SN FMD0013000-UP (of zelfs voordat je het koopt) is om de handleiding te lezen. Dit moeten wij doen vanwege een paar simpele redenen:
Als u nog geen Bunn SN FMD0013000-UP heb gekocht dan nu is een goed moment om kennis te maken met de basisgegevens van het product. Eerst kijk dan naar de eerste pagina\'s van de handleiding, die je hierboven vindt. Je moet daar de belangrijkste technische gegevens Bunn SN FMD0013000-UP vinden. Op dit manier kan je controleren of het apparaat aan jouw behoeften voldoet. Op de volgende pagina's van de handleiding Bunn SN FMD0013000-UP leer je over alle kenmerken van het product en krijg je informatie over de werking. De informatie die je over Bunn SN FMD0013000-UP krijgt, zal je zeker helpen om een besluit over de aankoop te nemen.
In een situatie waarin je al een beziter van Bunn SN FMD0013000-UP bent, maar toch heb je de instructies niet gelezen, moet je het doen voor de hierboven beschreven redenen. Je zult dan weten of je goed de alle beschikbare functies heb gebruikt, en of je fouten heb gemaakt die het leven van de Bunn SN FMD0013000-UP kunnen verkorten.
Maar de belangrijkste taak van de handleiding is om de gebruiker bij het oplossen van problemen te helpen met Bunn SN FMD0013000-UP . Bijna altijd, zal je daar het vinden Troubleshooting met de meest voorkomende storingen en defecten #MANUAl# samen met de instructies over hun opplosinge. Zelfs als je zelf niet kan om het probleem op te lossen, zal de instructie je de weg wijzen naar verdere andere procedure, bijv. door contact met de klantenservice of het dichtstbijzijnde servicecentrum.