Gebruiksaanwijzing /service van het product D56 van de fabrikant Datacom Systems
Ga naar pagina of 11
8500073 D56 Modem TABLE OF CONTENTS SECTION 1 - DESCRIPTION ....................................................................... 4 SECTION 2 - SPECIFICATIONS ................................................................. 6 SECTION 3 - INSTALLATION .
2 FCC REGULATIONS REQUIRE THAT THE FOLLOWING INFORMATION BE PROVIDED TO THE CUSTOMER: 1. This equipment complies with Part 68 of the FCC rules and the requirements adopted by the ACTA.
3 6. If trouble is experienced with this equipment or for repair or warranty information, please contact Data Comm for Business in the USA at 800- 432-2638. If this equipment is causing harm to the network, the telephone company may request you to remove the equipment from the network until the problem is resolved.
4 1. DESCRIPTION 1.0 Description The DCB D56 modem is a 56 Kbps (V.90) dial-up modem. The modem can be powered by an external AC wall mount power supply, or by an optional internal 24, or 48 volt DC supply. A rack front is available for the metal case, so it can be easily rack mounted with one, two or three modems per 1U rack height.
5 Front and Rear Views.
6 2. SPECIFICATIONS 2.1 Specifications 2.1.1 General 56K model – D56 For special power options, add the suffix 24 or 48 for 24 or 48 volt DC power 2.1.2 Front Panel Indicators Power, TxD, RxD, DTR, DCD 2.1.3 Controls AT command set included on disk 2.
7 3. INSTALLATION 3.1 Unpacking The following is included with each D56 Modem: • Modem and external 120 VAC power supply • Cable for connection to phone line • Manual • Information regarding w.
8 4. FRONT PANEL INDICA TORS 4.1 Indicators Indicator Condition Meaning Power ON Power is supplied to the modem TxD Flickering Modem is sending data to the far end RxD Flickering Modem is receiving da.
9 5. INTERFACE SIGNALS 5.1 DTE Port Interface Pin Signal In/Out 1 Frame Ground 2 Transmit Data IN 3 Receive Data OUT 4 Request to Send IN 5 Clear to Send OUT 6 Data Set Ready OUT 7 Signal Ground 8 Dat.
10 6. TROUBLESHOOTING 7.1 General Approach When troubleshooting problems, a rational plan can save you many hours of frustration. The following is a brief outline of standard troubleshooting procedures. 1. Gather the facts to determine the exact nature of the problem.
11 7. WARRANTY DCB modems are warranted to be free of defects in materials and workmanship for two years. Data Comm for Business, Inc. will repair or replace any equipment proven to be defective within the warranty period. All warranty work is F.O.B. Dewey, IL.
Een belangrijk punt na aankoop van elk apparaat Datacom Systems D56 (of zelfs voordat je het koopt) is om de handleiding te lezen. Dit moeten wij doen vanwege een paar simpele redenen:
Als u nog geen Datacom Systems D56 heb gekocht dan nu is een goed moment om kennis te maken met de basisgegevens van het product. Eerst kijk dan naar de eerste pagina\'s van de handleiding, die je hierboven vindt. Je moet daar de belangrijkste technische gegevens Datacom Systems D56 vinden. Op dit manier kan je controleren of het apparaat aan jouw behoeften voldoet. Op de volgende pagina's van de handleiding Datacom Systems D56 leer je over alle kenmerken van het product en krijg je informatie over de werking. De informatie die je over Datacom Systems D56 krijgt, zal je zeker helpen om een besluit over de aankoop te nemen.
In een situatie waarin je al een beziter van Datacom Systems D56 bent, maar toch heb je de instructies niet gelezen, moet je het doen voor de hierboven beschreven redenen. Je zult dan weten of je goed de alle beschikbare functies heb gebruikt, en of je fouten heb gemaakt die het leven van de Datacom Systems D56 kunnen verkorten.
Maar de belangrijkste taak van de handleiding is om de gebruiker bij het oplossen van problemen te helpen met Datacom Systems D56 . Bijna altijd, zal je daar het vinden Troubleshooting met de meest voorkomende storingen en defecten #MANUAl# samen met de instructies over hun opplosinge. Zelfs als je zelf niet kan om het probleem op te lossen, zal de instructie je de weg wijzen naar verdere andere procedure, bijv. door contact met de klantenservice of het dichtstbijzijnde servicecentrum.