Gebruiksaanwijzing /service van het product TWR215ESS van de fabrikant EdgeStar
Ga naar pagina of 10
Table of Contents Table of Contents 1 Welcome Message and Thank You 1 Important Safeguards 2 1. Specifications 3 2. Parts and Features 4 3. Operation 4 4. Troubleshooting 7 5. Limited Warranty 9 Welcome and Thank You Welcome and thank you for purchasing th is EdgeStar® wine cooler.
At what temperatures should you se t the wine cooler? Experts differ in opinion, but we recommend low to mid 50’ s (F) for whites and mid 60’s (F) for reds.
• An empty cooler can be dangerous fo r children. If disposing of the cooler remove gaskets, latches, lids and the entire door from your unused appliance, or take other action to ensur e that children cannot become trapped inside. • If your model of wine cooler is equipped with a lock, take care to keep the keys away from children.
2. Parts and Features 1. LIGHT 2. FAN GRATE 3. SHELF 4. FOOT 5. HINGE 6.TEMPERATURE DISPLAY 7. TEMPERATURE CONTROLS 8. DOOR FRAME 9.DOOR GLASS 10.HANDLE Note: The above diagram is for referenc e only-.
Bottle Capacity Bottle capacity listed for your wine cool er is an estimated maximum capacity based on standard 750 mL wine bottles. For any other size bottles, capacity will vary. Racks Please note that the racks for your cool er have a top and a bottom.
• Make sure the cooler is turned off and unplugged. • Remove all items. • Remove shelves and any other loose items within the cooler. • Shut the door and tape it closed. • Transport the cooler in a secure, upr ight position along with its shelves.
Symptoms Possible causes Solutions The wine cooler does not turn on. There is a power failure. The cooler is not plugged in. A house fuse has blown or the circuit breaker is tripped. Ensure the cooler is plugged in and the power outlet has power. Replace the broken fuse in your fuse box or reset the breaker.
Symptoms Possible causes Solutions The cooler turns on and off frequently. The room temperature is higher than the recommended ambient temperature (77°F). The door is being opened often. The door is not completely closed. The door gasket is not sealing properly.
6. Limited Warranty This EdgeStar product is warranted to be free from defective workmanship and materials for the first year follo wing the date of original purchase. Replacement parts will be supplied free of charge for the first year following the date of original purc hase.
OBTAINING WARRANTY SERVICE: Contact EdgeStar for troubleshooti ng assistance and warranty service authorization at 1-866-319-5473. Please have your order receipt available to confirm the date of purchase.
Een belangrijk punt na aankoop van elk apparaat EdgeStar TWR215ESS (of zelfs voordat je het koopt) is om de handleiding te lezen. Dit moeten wij doen vanwege een paar simpele redenen:
Als u nog geen EdgeStar TWR215ESS heb gekocht dan nu is een goed moment om kennis te maken met de basisgegevens van het product. Eerst kijk dan naar de eerste pagina\'s van de handleiding, die je hierboven vindt. Je moet daar de belangrijkste technische gegevens EdgeStar TWR215ESS vinden. Op dit manier kan je controleren of het apparaat aan jouw behoeften voldoet. Op de volgende pagina's van de handleiding EdgeStar TWR215ESS leer je over alle kenmerken van het product en krijg je informatie over de werking. De informatie die je over EdgeStar TWR215ESS krijgt, zal je zeker helpen om een besluit over de aankoop te nemen.
In een situatie waarin je al een beziter van EdgeStar TWR215ESS bent, maar toch heb je de instructies niet gelezen, moet je het doen voor de hierboven beschreven redenen. Je zult dan weten of je goed de alle beschikbare functies heb gebruikt, en of je fouten heb gemaakt die het leven van de EdgeStar TWR215ESS kunnen verkorten.
Maar de belangrijkste taak van de handleiding is om de gebruiker bij het oplossen van problemen te helpen met EdgeStar TWR215ESS . Bijna altijd, zal je daar het vinden Troubleshooting met de meest voorkomende storingen en defecten #MANUAl# samen met de instructies over hun opplosinge. Zelfs als je zelf niet kan om het probleem op te lossen, zal de instructie je de weg wijzen naar verdere andere procedure, bijv. door contact met de klantenservice of het dichtstbijzijnde servicecentrum.