Gebruiksaanwijzing /service van het product Upright Freezer van de fabrikant EdgeStar
Ga naar pagina of 8
1 Dear customer: Thank you for buying this upright freezer . T o ensure that you get the best results from your new freezer , please take tim e to read through the simple instructions in this booklet. Please maker sure that the packing material is disposed of in accordance with the current environmental requirem ents.
2 loaded than when empty . In order to prevent vibrat ion and noise, the freezer should be leveled by adju sting the front leveling legs. Please note that this appliance is designed for “free- standing” use only . Choose a well ventilated location with at least 2-3 inches of clearance around the appliance.
3 counter -clockwise corresponds to warmer temperatures; turning the knob clockwise corresponds to colder temperatures. Lock This freezer ships with a lock and two keys.
4 door closed as much as possible and avoid ope ning the door unless necessa ry to minimize frost build-up. Cleaning your fr eezer Before you start to clean your freezer , remove the electrical plug from the power supply . Y ou may want to defrost the freezer at this time.
5 The fr eezer does not cool sufficie ntly - If the door has been opened too of ten, or it has been left open for a while it will take tim e for the freezer to reach its set temperature. - Check that the airflow from the rear of the freezer has not been reduc ed or obstructed due to insuf ficient clearance.
6 WHA T IS COVERED: This warranty applies to the original purchaser on ly , and only covers defects in w orkmanship exper ienced duri ng operation of the product under norm al service, maintenance, and usa ge conditions. This w arranty applies to the purc hase and use of this product in residen tial settin gs within th e United S tates of Am erica.
7 commercial setti ngs. DESCRIPTION OF W ARRANTY SER VICE: All defective product com ponents covered by this warranty will be repaired or rep laced, at EdgeS tar ’ s option, free of char ge on a mail-in basis to EdgeS tar ’ s authorized repair facility during the first 90 days from the date of origina l purchase.
8 EdgeS tar is not responsible for dam age resulting from shipper mishandling or improper p ackaging. Do not return defective product to the pla c e of purchase. THIS W ARRANTY IS IN LIEU OF AN Y OTHER W ARRANTY , EXPRESS OR IMPLIED, INCLUDING WITHOUT LIMIT A TION, ANY W ARRANTY OF MERCHANT ABILITY OR FITNESS FOR A P AR TICULAR PURPOSE.
Een belangrijk punt na aankoop van elk apparaat EdgeStar Upright Freezer (of zelfs voordat je het koopt) is om de handleiding te lezen. Dit moeten wij doen vanwege een paar simpele redenen:
Als u nog geen EdgeStar Upright Freezer heb gekocht dan nu is een goed moment om kennis te maken met de basisgegevens van het product. Eerst kijk dan naar de eerste pagina\'s van de handleiding, die je hierboven vindt. Je moet daar de belangrijkste technische gegevens EdgeStar Upright Freezer vinden. Op dit manier kan je controleren of het apparaat aan jouw behoeften voldoet. Op de volgende pagina's van de handleiding EdgeStar Upright Freezer leer je over alle kenmerken van het product en krijg je informatie over de werking. De informatie die je over EdgeStar Upright Freezer krijgt, zal je zeker helpen om een besluit over de aankoop te nemen.
In een situatie waarin je al een beziter van EdgeStar Upright Freezer bent, maar toch heb je de instructies niet gelezen, moet je het doen voor de hierboven beschreven redenen. Je zult dan weten of je goed de alle beschikbare functies heb gebruikt, en of je fouten heb gemaakt die het leven van de EdgeStar Upright Freezer kunnen verkorten.
Maar de belangrijkste taak van de handleiding is om de gebruiker bij het oplossen van problemen te helpen met EdgeStar Upright Freezer . Bijna altijd, zal je daar het vinden Troubleshooting met de meest voorkomende storingen en defecten #MANUAl# samen met de instructies over hun opplosinge. Zelfs als je zelf niet kan om het probleem op te lossen, zal de instructie je de weg wijzen naar verdere andere procedure, bijv. door contact met de klantenservice of het dichtstbijzijnde servicecentrum.