Gebruiksaanwijzing /service van het product R-410A van de fabrikant Amana
Ga naar pagina of 10
Thank you for investing in our quality Comfort System. The air conditioner you have purchased is part of a Split System and has both indoor and outdoor components. With proper installation and maintenance, it should provide you with years of dependable service.
2 Remember to leave this manual with the homeowner. A TTENTION INST ALLING PERSONNEL As a professional installer you have an obligation to know the product better than the customer. This includes all safety precautions and related items. Prior to actual installation, thoroughly familiarize yourself with this Manual.
3 Your thermostat is the control center for your Split System. It is very important that the thermostat be located where it can best “sense” the average room temperature.
4 CAUTION Do not exceed the set point limits preset at the factory . As shipped from the factory , your comfort system is designed to provide cooling only when the outdoor temperature is 55°F or higher . Exceeding these limits may result in severe equipment damage.
5 Electrical Power Supply Many outdoor units include a crankcase heater. This small heater warms the oil in the compressor for im- proved lubrication. Once the needed temperature has been reached, most of these heaters will shut off automatically. These heaters work effectively, but not rapidly.
6 Maintenance Annual Maintenance We strongly recommends your unit be given an annual maintenance checkup by a qualified servicer. Your unit should be inspected by a qualified installer or service agency at least twice a year. This check should be performed before the heating and cooling seasons begin.
7 Before Calling Y our Servicer There are several built-in safety features that may automatically shut off the unit under abnormal operating condi- tions. If your system does not operate normally, take time to perform the following checks before requesting service.
8 Safety Labels NOTE: If safety labels are missing or illegible, contact the installing dealer or our Customer Service Department for ordering information. AVE RTI SSEM E NT WA RNING HAZARDOUS M OVING PART S F an blade s may st art rota ting aut o m ati ca l ly .
9 Any Questions? Most questions can be answered by your local dealer. If you need further information regarding the operation, maintenance, or service of your unit, contact your dealer.
10 Model Information IMPORT ANT SYSTEM INFORMA TION Please write the Model number, Manufacturing number, and Serial number of your unit. MODEL MFG PIC SERIAL# CRANKCASE HEATER YES NO Record installer .
Een belangrijk punt na aankoop van elk apparaat Amana R-410A (of zelfs voordat je het koopt) is om de handleiding te lezen. Dit moeten wij doen vanwege een paar simpele redenen:
Als u nog geen Amana R-410A heb gekocht dan nu is een goed moment om kennis te maken met de basisgegevens van het product. Eerst kijk dan naar de eerste pagina\'s van de handleiding, die je hierboven vindt. Je moet daar de belangrijkste technische gegevens Amana R-410A vinden. Op dit manier kan je controleren of het apparaat aan jouw behoeften voldoet. Op de volgende pagina's van de handleiding Amana R-410A leer je over alle kenmerken van het product en krijg je informatie over de werking. De informatie die je over Amana R-410A krijgt, zal je zeker helpen om een besluit over de aankoop te nemen.
In een situatie waarin je al een beziter van Amana R-410A bent, maar toch heb je de instructies niet gelezen, moet je het doen voor de hierboven beschreven redenen. Je zult dan weten of je goed de alle beschikbare functies heb gebruikt, en of je fouten heb gemaakt die het leven van de Amana R-410A kunnen verkorten.
Maar de belangrijkste taak van de handleiding is om de gebruiker bij het oplossen van problemen te helpen met Amana R-410A . Bijna altijd, zal je daar het vinden Troubleshooting met de meest voorkomende storingen en defecten #MANUAl# samen met de instructies over hun opplosinge. Zelfs als je zelf niet kan om het probleem op te lossen, zal de instructie je de weg wijzen naar verdere andere procedure, bijv. door contact met de klantenservice of het dichtstbijzijnde servicecentrum.