Gebruiksaanwijzing /service van het product SX-200 EL van de fabrikant Mitel
Ga naar pagina of 10
Express Messenger - Front Desk User Guide.
A sk y our Sy stem Administrator to help you complete th is informatio n . W rite down the hotel/motel telephone number and Express Messenger number if it is differe nt.
3 Contents Who is th is Guide is fo r 4 Gettin g St arted 4 About Guest Mailboxes 4 About the Front Desk Mailbox 4 Preparations 5 Setting the Front Desk Mailbox Passcode and Greeting 5 A cessing t he .
4 Who this Guide is for This guide is for a front desk a ttendant in a hotel or motel. It provides instructions on how to use the M itel Express Messenger ™ front desk mailbox features. Getting Started Mitel Express Messenger is an automated v oice mail system for handling telephone calls and taking messages.
5 Preparations Before accessin g the front desk mailbox, you need • The Express M essenger messa ge center nu mber. Your Syste m Admi nistrat or w ill giv e this to y ou; record it a t the be ginn ing o f thi s guide. • The front desk mailbox number.
6 8. Press to a ccept, to re vie w, o r to discard the name and re- record it. 9. Express Messenger prompts y ou for a greeting. Keep it short and professional. Here is a sample greeting: "You have reached the front desk o fTwin Streams Motel ABC Motel.
7 A ccessing the Front Desk Mailbox Menu To access the front desk mailbox menu 1. Lift the handset. 2. Dial the Express Messenger message cente r number. 3. W hen Express Messenger p rompts you for your pa sscode, enter the passcode for the front desk mailbox.
8 Setting the Guest Mailbox Status Checking Guests In When y ou ch eck a gue st in to a room , set the status o f th e guest mailb ox to ” checked in “ . A gue st ma ilbo x tha t is set to ” checked in “ can accept new messages . 1. Dial the Express Messenger message cente r number.
9 Moving a Guest ’ s Mailbox If you move a guest to a ano ther room, you must also move the guest ’ s mailbox greeting and messages. Before you can move the guest ’ s mailbox, • the guest ’ s current mailbox must be set to ” checked in “ • the destination mailbox must be set to ” checked ou t “ .
10 A cce ssing a Guest ’ s Mailbox You can access a g uest ’ s mailbox and • check the guest ’ s messages • set a gree ting for the guest ’ s mailbox • se t a wak e - up c all for th e gu es t. To access a guest ’ s mailbox 1. Dial the Express Messenger messa ge center number.
Een belangrijk punt na aankoop van elk apparaat Mitel SX-200 EL (of zelfs voordat je het koopt) is om de handleiding te lezen. Dit moeten wij doen vanwege een paar simpele redenen:
Als u nog geen Mitel SX-200 EL heb gekocht dan nu is een goed moment om kennis te maken met de basisgegevens van het product. Eerst kijk dan naar de eerste pagina\'s van de handleiding, die je hierboven vindt. Je moet daar de belangrijkste technische gegevens Mitel SX-200 EL vinden. Op dit manier kan je controleren of het apparaat aan jouw behoeften voldoet. Op de volgende pagina's van de handleiding Mitel SX-200 EL leer je over alle kenmerken van het product en krijg je informatie over de werking. De informatie die je over Mitel SX-200 EL krijgt, zal je zeker helpen om een besluit over de aankoop te nemen.
In een situatie waarin je al een beziter van Mitel SX-200 EL bent, maar toch heb je de instructies niet gelezen, moet je het doen voor de hierboven beschreven redenen. Je zult dan weten of je goed de alle beschikbare functies heb gebruikt, en of je fouten heb gemaakt die het leven van de Mitel SX-200 EL kunnen verkorten.
Maar de belangrijkste taak van de handleiding is om de gebruiker bij het oplossen van problemen te helpen met Mitel SX-200 EL . Bijna altijd, zal je daar het vinden Troubleshooting met de meest voorkomende storingen en defecten #MANUAl# samen met de instructies over hun opplosinge. Zelfs als je zelf niet kan om het probleem op te lossen, zal de instructie je de weg wijzen naar verdere andere procedure, bijv. door contact met de klantenservice of het dichtstbijzijnde servicecentrum.