Gebruiksaanwijzing /service van het product GL 2.5 van de fabrikant Ariston
Ga naar pagina of 11
Mini T ank water heater Electric under sink W ater heater s GL 2.5 - GL 4 - GL 6+.
The installer should revie w the contents of this manual with the owner upon completion of installation, and the manual should be left with the owner and placed in a location close to the installation.
T emperature & pressure relief valve, 3/4 NPT male T emperature & pressure relief valve, 3/4 NPT male 3/4 NPT female tapping for relief valve 3/4 NPT female tapping 3/4 NPT female tapping 3/4 NPT female tapping for relief valve Hot water outlet 1/2 NPT male 3/4 NPT female tapping for relief valve FIG.
FIG. 2/1 DIMENSIONS FOR GL 2.5 - GL 4 DIMENSIONS FOR GL 6+ (HORIZONT AL INST ALLA TION) DIMENSIONS FOR GL 6+ (VERTICAL INST ALLA TION) FIG. 2/2 FIG. 2/3 5 GL 2.
General remarks The manuf acturer cannot be responsible f or the damages caused by improper installation or by f ailure to follo w instructions in this pamphlet. Comply with the installation instructions before completing electric connection. The thermostat has been pre-set at the factory between 41°C (105° F) and 45° C (113° F).
Heater can sit on floor . Connect the cold water inlet pipe to the inlet nipple (marked with a b lue ring) and the hot water outlet pipe to the outlet nipple (marked with a red ring).
Maintenance instructions Note: Do not attempt to repair this water heater your self. Call a service person for assistance. Al ways turn off the power suppl y to the heater prior to servicing or draining the heater . PERIODIC MAINTENANCE AND P ARTS REPLA CEMENT Note: For most of these operations, the water will have to be drained from the heater .
Occasionally , the high temperature limit shut off de vice may trigger and shut the system down. This occurs when water temperature exceeds 190° F and shuts off power to the heating element. The shut off device ma y also trigger from a power outage or electrical stor m.
10 G N FIG. 3/1 FIG. 3/2 FIG. 3/3 FIG. 3/4 FIG. 3/5 G Z F X Y T V C D B F W.
ARIST ON • LIMITED 6 YEARS W ARRANTY CO VERA GE ARIST ON, THROUGH ITS U.S . DISTRIBUTOR CONTROLLED ENERGY CORP ., (hereinafter CEC) guarantees this water heater to the Owner (hereinafter “Owner”) of the w ater heater at the original installation location against defects in material and workmanship f or the periods specified below .
MTS MAKES USE OF RECYCLED P APER 29.1.60.542.1.01 0900 Litograf s .r .l. Controlled Energy Cor p . 340 Mad Riv er Park W aitsfield, VT 05673 800-642-3111 802-496-4436 F ax 802 496-6924 www .controlledenergy .com COMMON SENSE HEA T & HO T W A TER TECHNOLOGY Merloni T ermoSanitari SpA Viale Aristide Mer loni, 45 60044 F abr iano (AN) T el.
Een belangrijk punt na aankoop van elk apparaat Ariston GL 2.5 (of zelfs voordat je het koopt) is om de handleiding te lezen. Dit moeten wij doen vanwege een paar simpele redenen:
Als u nog geen Ariston GL 2.5 heb gekocht dan nu is een goed moment om kennis te maken met de basisgegevens van het product. Eerst kijk dan naar de eerste pagina\'s van de handleiding, die je hierboven vindt. Je moet daar de belangrijkste technische gegevens Ariston GL 2.5 vinden. Op dit manier kan je controleren of het apparaat aan jouw behoeften voldoet. Op de volgende pagina's van de handleiding Ariston GL 2.5 leer je over alle kenmerken van het product en krijg je informatie over de werking. De informatie die je over Ariston GL 2.5 krijgt, zal je zeker helpen om een besluit over de aankoop te nemen.
In een situatie waarin je al een beziter van Ariston GL 2.5 bent, maar toch heb je de instructies niet gelezen, moet je het doen voor de hierboven beschreven redenen. Je zult dan weten of je goed de alle beschikbare functies heb gebruikt, en of je fouten heb gemaakt die het leven van de Ariston GL 2.5 kunnen verkorten.
Maar de belangrijkste taak van de handleiding is om de gebruiker bij het oplossen van problemen te helpen met Ariston GL 2.5 . Bijna altijd, zal je daar het vinden Troubleshooting met de meest voorkomende storingen en defecten #MANUAl# samen met de instructies over hun opplosinge. Zelfs als je zelf niet kan om het probleem op te lossen, zal de instructie je de weg wijzen naar verdere andere procedure, bijv. door contact met de klantenservice of het dichtstbijzijnde servicecentrum.