Gebruiksaanwijzing /service van het product MVP130-BG van de fabrikant Multitech
Ga naar pagina of 12
Vo i c e / Fax over I P N et w or ks Configuration Guide for Voice/IP Gateways Bogen PCM Zone Paging MultiVOIP M odels: MVP130-BG, MVP210-BG , MVP410-B G, MVP810-B G.
2 Configuration Guide Doc # Boge n03 MultiVO IP Mod els MV P13 0 -BG , MV P21 0- BG, MV P4 10-BG , MV P8 10- BG This publicat ion may not b e reproduc ed, in whole o r in part , without prio r expressed written pe rmissio n from Multi-Tech Syst ems, Inc.
3 Bogen paging examp le using FXS Pass Thr ough feature. The example below shows a Bogen PCM/ZPM Zone Paging unit at the Corporate site connected through MultiVOIP s to ampli fiers and speak ers at each o f two branch sites. Users at the co rporate site can page users at the Branch A an d/or Bran ch B sites .
4 1. Preliminary planning: Determine the number of M ultiVOIP gateways to be used for the paging network. Assign a unique IP add r ess and identifying number to each MultiVOIP.
5 Branch A Branch B.
6 3. In the C onfiguration/Interface screen, Select each voice channel used for pag ing from the Select Chann el drop-dow n lis t and confi gure th at channel s o FXS Loop S tart and Pass Throug h are enabled.
7 4. Go to th e Phone Book / Ph one Book Modi fy / Out bound Phon e Book / List Entrie s screen..
8 5. Click th e Add but ton to add a ph one book en try. In the Destination Pa t t ern field, enter the identifying number for one of the remote MultiVOIP u nits. E nter the IP address of the remote MultiVOIP unit i n the IP Address field. Leave the other f ields set at their defaults.
9 6. Clic k Ok when finished with this entry. Click the Add button as needed to create enties for oth er remote MultiVOIP units. In our example, the Co r p orate MultiVOIP would have two entries like .
10 7. In the conf iguration / Voice/Fax screen, select one of the channels to be u sed for paging an d click the Auto Call Enable chec kbox to enable the auto call feature. In the Phone Number field, enter x:y w he re x equals the remote MultiVOIP identifying number and y equals the re mote MultiV OI P Voice Channel number.
11 Corporate Channel 2 Branch A Chan nel 1.
12 Branch B Chan nel 1 8. Select Save Setup / Save and Rebo o t to save the configuration to the MultiVOIP. 9. Assuming a Bogen PCMZPM is located at Corporate, connect a RJ11 ph one cord t o channel 1 FXS/FXO jack on the Corporate Mu ltiVOIP. Connect the tw o wires on the other end of the phone cord to th e Zone A + and – leads on th e PCMZPM.
Een belangrijk punt na aankoop van elk apparaat Multitech MVP130-BG (of zelfs voordat je het koopt) is om de handleiding te lezen. Dit moeten wij doen vanwege een paar simpele redenen:
Als u nog geen Multitech MVP130-BG heb gekocht dan nu is een goed moment om kennis te maken met de basisgegevens van het product. Eerst kijk dan naar de eerste pagina\'s van de handleiding, die je hierboven vindt. Je moet daar de belangrijkste technische gegevens Multitech MVP130-BG vinden. Op dit manier kan je controleren of het apparaat aan jouw behoeften voldoet. Op de volgende pagina's van de handleiding Multitech MVP130-BG leer je over alle kenmerken van het product en krijg je informatie over de werking. De informatie die je over Multitech MVP130-BG krijgt, zal je zeker helpen om een besluit over de aankoop te nemen.
In een situatie waarin je al een beziter van Multitech MVP130-BG bent, maar toch heb je de instructies niet gelezen, moet je het doen voor de hierboven beschreven redenen. Je zult dan weten of je goed de alle beschikbare functies heb gebruikt, en of je fouten heb gemaakt die het leven van de Multitech MVP130-BG kunnen verkorten.
Maar de belangrijkste taak van de handleiding is om de gebruiker bij het oplossen van problemen te helpen met Multitech MVP130-BG . Bijna altijd, zal je daar het vinden Troubleshooting met de meest voorkomende storingen en defecten #MANUAl# samen met de instructies over hun opplosinge. Zelfs als je zelf niet kan om het probleem op te lossen, zal de instructie je de weg wijzen naar verdere andere procedure, bijv. door contact met de klantenservice of het dichtstbijzijnde servicecentrum.