Gebruiksaanwijzing /service van het product 510-USB van de fabrikant Plantronics
Ga naar pagina of 10
0 0 0 Plantronics VoY aGE r ™ 510-UsB BLUET OOTH ® HEADSET S ySTEm USER GUIDE.
3 REGISTER YOUR PRODUCT ONLINE Visit www.plantronics.com/pr oductregistration to regist er your pr oduct online so we can provide you with the best possible service and technical support.
4 5 FEA TURES CHARGING Befor e using, you must first charge your headset. The indicator light flashes r ed while charging and turns solid blue when the headset is fully charged. 20 minutes = minimum charge 3 hours = full char ge NOTE: Do not use headset while charging and do not connect the charger while headset is in use.
Befor e using your headset for the first time, you must pair it with your Bluetooth phon e or device. Be sure the headset is fully charged. F or set up and pairing instructions with Bluetooth devices other than mobile phones, please consult your Bluetooth device user guide.
8 9 PAIRING Pairing Headset with USB Bluetooth Adapter NOTE: The headset and USB Bluetooth adapter are paired to each other at the factory . However, if yo u have purchased a USB Bluetooth adapter separately, or if you wish to use a replacemen t head set with your existing adapter, the units must be paired.
11 10 Replacing the Ear Tip Rotate the microphone horizontally and verticall y as illustrat ed, to select for left or right ear wearing. The illustration shows conversion fr om right to left ear wearing. Reverse the proc edure to convert fr om left to right ear wearing.
0 0 To make a call , simply dial the number via your softphone application. To answer or end a call , press the call control button When using PerSono Suite, the radio link between the headset and the USB Bluetooth adap ter will only be active during a call.
0 0 INDICA TOR LIGHTS 15 14 Bluetooth USB Adapter Indicator Lights Headset Indicator Lights Headset Status Light Power Flashes Blue Charging Flashes Red Full y Charged Solid Blue Battery Low Flashes R.
17 16 TROUBLESHOOTING FOR VOY AGER 510-USB • Lower the listen volume on your softphone until the distortion disappears. • Adjust volume on headset. See page 14. • The USB Bluetooth ada pte r wi ll set it sel f a s th e default audio device in Windows ® .
73046-01 (07.09) © 2009 Plantronics, Inc. All rights reserved. Plantr onics, the logo design, Plantronics Voy ager, PerSono Suite, and Sound Innovation are trademarks or register ed trademarks of Plantronics, Inc. The Bluetooth name and the Bluetooth trademarks are owned by Bluetooth SIG, Inc.
Een belangrijk punt na aankoop van elk apparaat Plantronics 510-USB (of zelfs voordat je het koopt) is om de handleiding te lezen. Dit moeten wij doen vanwege een paar simpele redenen:
Als u nog geen Plantronics 510-USB heb gekocht dan nu is een goed moment om kennis te maken met de basisgegevens van het product. Eerst kijk dan naar de eerste pagina\'s van de handleiding, die je hierboven vindt. Je moet daar de belangrijkste technische gegevens Plantronics 510-USB vinden. Op dit manier kan je controleren of het apparaat aan jouw behoeften voldoet. Op de volgende pagina's van de handleiding Plantronics 510-USB leer je over alle kenmerken van het product en krijg je informatie over de werking. De informatie die je over Plantronics 510-USB krijgt, zal je zeker helpen om een besluit over de aankoop te nemen.
In een situatie waarin je al een beziter van Plantronics 510-USB bent, maar toch heb je de instructies niet gelezen, moet je het doen voor de hierboven beschreven redenen. Je zult dan weten of je goed de alle beschikbare functies heb gebruikt, en of je fouten heb gemaakt die het leven van de Plantronics 510-USB kunnen verkorten.
Maar de belangrijkste taak van de handleiding is om de gebruiker bij het oplossen van problemen te helpen met Plantronics 510-USB . Bijna altijd, zal je daar het vinden Troubleshooting met de meest voorkomende storingen en defecten #MANUAl# samen met de instructies over hun opplosinge. Zelfs als je zelf niet kan om het probleem op te lossen, zal de instructie je de weg wijzen naar verdere andere procedure, bijv. door contact met de klantenservice of het dichtstbijzijnde servicecentrum.