Gebruiksaanwijzing /service van het product Voyager van de fabrikant Plantronics
Ga naar pagina of 10
i EN Plantronics V oyager ® PRO User Guide.
ii iii EN W elcome Thank yo u for pur chasing the Plantr onics V oyager PRO headse t. This gu ide contai ns instructions for setting up and using your new headset. Before using this product, please r efer to the For Y our Safety g uide for i mportant p roduct safety and charging information.
iv 1 EN Package Contents and Accessories V olume Up (+) and Down (-) Buttons Mute (press +/- buttons simultaneously) Micro USB Charging Jack Dual Microphones with Wind Screens Call Control Button Package Contents and Accessories For a complete list of accessories available for purchase, go to www .
2 3 EN Checking the Battery Status T o check the status, the headset must be powered on. T ap the power button. The indicator light flashes red to show the battery charge level. Automatic Battery Status Alerts When the battery charge is very low , a tone and voice prompt in English will automatically occur .
4 5 EN Pairing Y our Headset 3 Use the commands on your phone to locate your headset. For most phones, select Settings/T ools > Devices > Bluetooth > PROPlantronics . See your phone’ s user guide for more information. 4 If prompted for the Passkey (PIN code), enter 0000.
6 7 EN Adjusting the Fit Changing Eartips The heads et com es wi th th e med ium e artip inst alled , but you c an r epla ce it with the o ption al small or large eartip provided. 1 T o remo ve th e ear tip, grip t he ea rtip with your thum b and for efinge r .
8 9 EN Headset Controls and Indicators Action Indicator LED T one Missed call T ap any button to clear indicator LED. T ripl e purp le flas h every 10 s econds for 5 minutes or until cleared None Mute (during a call) Press and hold volume + and - buttons simultaneously until you hear status prompt.
10 11 EN Using More Than One Bluetooth Phone Plantronics V oyager PRO supports multipoint technology , which allows you to use one headset with two different Bluetooth mobile phones. T o pair your headset to a second phone, see “Pairing Y our Headset” on page 4.
12 13 EN T alk time* Up to 6 hours Standby time* Up to 5 days or 120 hours Range* Up to 33 feet (10 meters) Headset weight 17.5 grams Battery type Rechargeable, non- replaceable lithium ion polymer Charge time 1.5 hours for full charge Bluetooth version 2.
14 15 EN This warranty covers defects in materials and workmanship of products manufactured, sold or certified by Plantronics which were pur chased and used in the United States and Canada. The warranty lasts for one year from the date of purchase of the pr oducts.
Een belangrijk punt na aankoop van elk apparaat Plantronics Voyager (of zelfs voordat je het koopt) is om de handleiding te lezen. Dit moeten wij doen vanwege een paar simpele redenen:
Als u nog geen Plantronics Voyager heb gekocht dan nu is een goed moment om kennis te maken met de basisgegevens van het product. Eerst kijk dan naar de eerste pagina\'s van de handleiding, die je hierboven vindt. Je moet daar de belangrijkste technische gegevens Plantronics Voyager vinden. Op dit manier kan je controleren of het apparaat aan jouw behoeften voldoet. Op de volgende pagina's van de handleiding Plantronics Voyager leer je over alle kenmerken van het product en krijg je informatie over de werking. De informatie die je over Plantronics Voyager krijgt, zal je zeker helpen om een besluit over de aankoop te nemen.
In een situatie waarin je al een beziter van Plantronics Voyager bent, maar toch heb je de instructies niet gelezen, moet je het doen voor de hierboven beschreven redenen. Je zult dan weten of je goed de alle beschikbare functies heb gebruikt, en of je fouten heb gemaakt die het leven van de Plantronics Voyager kunnen verkorten.
Maar de belangrijkste taak van de handleiding is om de gebruiker bij het oplossen van problemen te helpen met Plantronics Voyager . Bijna altijd, zal je daar het vinden Troubleshooting met de meest voorkomende storingen en defecten #MANUAl# samen met de instructies over hun opplosinge. Zelfs als je zelf niet kan om het probleem op te lossen, zal de instructie je de weg wijzen naar verdere andere procedure, bijv. door contact met de klantenservice of het dichtstbijzijnde servicecentrum.