Gebruiksaanwijzing /service van het product MAXT2W van de fabrikant Salton
Ga naar pagina of 10
2-Slice T oaster Use and Care Guide MAXT2W MAXT2W_IB_12-6-02 13/6/02 13:52 Page 2.
MAX T2W Use and Care Guide 1. IM PO RT ANT SAF EG UAR DS When using electrical appliances, basic safety precautions should always be followed, including the following: ■ Read all instructions before using T oaster . ■ Do not touch hot surfaces. Use handles or knobs.
IM PO RT ANT SAF EG UAR DS (Con’t.) ■ Use T oaster in an open area with 4-6 inches air space above and on all sides for air circulation. A fir e may occur if T oaster is covered or touching flammable material, including curtains, draperies, towels, walls and toaster covers, etc, while in operation.
CAUTIO N: A short power supply cord is pr ovided to reduce the risk of personal injury resulting from becoming entangled in or tripping over a longer cord. Extension cor ds are available from local hardwar e stores and may be used if care is exercised in their use.
Using Y our 2- Slice T oaster P RODUCT MA Y V ARY SLIGHTL Y F ROM ILLUS TR A TIONS ® T oast Color Control Knob T oast Lever with Auto Hi-Lift Bread Slots Crumb T ray Self-Adjusting Bread Guides MAXT2.
MAX T2W Use and Care Guide 5. T oasting Instructions 1. Plug cord into any 120 V ~ 60 Hz outlet. The unit may emit an odor and/or smoke during first few uses from oils used in manufacturing. This is normal for a new appliance. 2. Breads vary in density and moisture content, requiring dif ferent settings.
Convenience F oods T oasting ■ T oday there are many varieties of packaged convenience food available, both frozen and non-fr ozen (shelf pastry), that can be toasted in your T oaster . ■ Do not toast toaster pastries with runny fillings or frosting.
User Maintenance Instructions This appliance requires little maintenance. It contains no user serviceable parts. Do not try to repair it yourself. Contact a qualified appliance repair technician if the pr oduct requires servicing. Cleaning Instructions CAUTIO N: Do not immerse in water or other liquid.
LIMITED ONE YEAR W ARRANTY W arranty: This Maxim product is warranted by Salton, Inc. to be free from defects in materials or workmanship for a period of (1) year from the original purchase date. This product warranty covers only the original consumer purchaser of the product.
Questions Call toll fr ee 1-800-233-9054 Monday – Friday , 8:00 a.m. - 5:30 p.m. CST www .salton-maxim.com ? ■ Cool-wall steel toaster . ■ W ide, long, deep slots for ultimate versatility . ■ Auto adjustable slot width; auto hi-lift. ■ Electronic timer provides consistent toast color .
Een belangrijk punt na aankoop van elk apparaat Salton MAXT2W (of zelfs voordat je het koopt) is om de handleiding te lezen. Dit moeten wij doen vanwege een paar simpele redenen:
Als u nog geen Salton MAXT2W heb gekocht dan nu is een goed moment om kennis te maken met de basisgegevens van het product. Eerst kijk dan naar de eerste pagina\'s van de handleiding, die je hierboven vindt. Je moet daar de belangrijkste technische gegevens Salton MAXT2W vinden. Op dit manier kan je controleren of het apparaat aan jouw behoeften voldoet. Op de volgende pagina's van de handleiding Salton MAXT2W leer je over alle kenmerken van het product en krijg je informatie over de werking. De informatie die je over Salton MAXT2W krijgt, zal je zeker helpen om een besluit over de aankoop te nemen.
In een situatie waarin je al een beziter van Salton MAXT2W bent, maar toch heb je de instructies niet gelezen, moet je het doen voor de hierboven beschreven redenen. Je zult dan weten of je goed de alle beschikbare functies heb gebruikt, en of je fouten heb gemaakt die het leven van de Salton MAXT2W kunnen verkorten.
Maar de belangrijkste taak van de handleiding is om de gebruiker bij het oplossen van problemen te helpen met Salton MAXT2W . Bijna altijd, zal je daar het vinden Troubleshooting met de meest voorkomende storingen en defecten #MANUAl# samen met de instructies over hun opplosinge. Zelfs als je zelf niet kan om het probleem op te lossen, zal de instructie je de weg wijzen naar verdere andere procedure, bijv. door contact met de klantenservice of het dichtstbijzijnde servicecentrum.