Gebruiksaanwijzing /service van het product ad-103 van de fabrikant SkyLink
Ga naar pagina of 10
Emergency Dialer DIAL-ALERT MODEL: AD-103 101Z852 www .skylinkhome.com TM NOV , 2010 CUSTOMER SERVICE 17 Sheard Avenue, Brampton, Ontario, Canada L6Y 1J3 T el : (800) 304-1 187 Fax : (800) 286-1320 Email : support@skylinkhome.
– 2 – SKYLINK TECHNOLOGIES INC. Y our Guide to the Emergency Dialer DIAL-ALERT MODEL: AD-103 TM The AD-103 Emergency Dialer cont ains all the above items.
– 3 – T ABLE OF CONTENTS P ACKAGE CONTENTS............................................................................................4 OVERVIEW .....................................................................................................5 INST ALLA TION.
All materials required for installation are included with this package 1 Dial-Alert (AD-103) 1 T elephone Line 1 antenna (installed) 1 AC adapter 1 9 volt alkaline battery 1 Pack of screws and anchors (for Dial-Alert ) One template Double sided tape User's instructions Warranty Card Quick Guide – 4 – P ACKAGE CONTENTS – 17 – 2.
– 5 – OVERVIEW The AD-103 Dial-Alert can call multiple telephone numbers and sends a personalized pre-recorded message. The person receives the emergency message can confirm receipt of that message by pressing the "#" key on their telephone.
– 6 – INST ALLA TION The Dial-Alert i s i nstalled using the screws provided. We have also included do uble sided tape, to use for temporary installation while you are positioning the dialer . Once the dialer is positioned correctly , install it permanently with screws.
– 7 – INST ALLA TION 3 . Thread the AC adapter cord through the top hole in the back of the unit and plug it into the AC connector on the circuit board as shown. The adapter cord must be inserted through the back of the unit before it is attached to the wall.
– 8 – INST ALLA TION S peaker On/Off Switch The speaker must be on during pro- gramming and recording the voice message in order to use the playback feature. For security purposes, the speaker may be turned off after pro- gramming to allow for silent dialing when the dialer is activated.
– 9 – LIGHTS AND SOUNDS Below is an explanation of the lights and sounds of the Dial-Alert LIGHTS ACPWR light on dialer is being powered by AC adapter . ACPWR light off dialer is not receiving any AC power . LOBA TT . light off backup battery is connected and working.
– 10 – ST ANDARD PROGRAMMING There are a few programming steps you must perform before the dialer can operate. Please follow the instructions below to program these fields, including: - Record voi.
Een belangrijk punt na aankoop van elk apparaat SkyLink ad-103 (of zelfs voordat je het koopt) is om de handleiding te lezen. Dit moeten wij doen vanwege een paar simpele redenen:
Als u nog geen SkyLink ad-103 heb gekocht dan nu is een goed moment om kennis te maken met de basisgegevens van het product. Eerst kijk dan naar de eerste pagina\'s van de handleiding, die je hierboven vindt. Je moet daar de belangrijkste technische gegevens SkyLink ad-103 vinden. Op dit manier kan je controleren of het apparaat aan jouw behoeften voldoet. Op de volgende pagina's van de handleiding SkyLink ad-103 leer je over alle kenmerken van het product en krijg je informatie over de werking. De informatie die je over SkyLink ad-103 krijgt, zal je zeker helpen om een besluit over de aankoop te nemen.
In een situatie waarin je al een beziter van SkyLink ad-103 bent, maar toch heb je de instructies niet gelezen, moet je het doen voor de hierboven beschreven redenen. Je zult dan weten of je goed de alle beschikbare functies heb gebruikt, en of je fouten heb gemaakt die het leven van de SkyLink ad-103 kunnen verkorten.
Maar de belangrijkste taak van de handleiding is om de gebruiker bij het oplossen van problemen te helpen met SkyLink ad-103 . Bijna altijd, zal je daar het vinden Troubleshooting met de meest voorkomende storingen en defecten #MANUAl# samen met de instructies over hun opplosinge. Zelfs als je zelf niet kan om het probleem op te lossen, zal de instructie je de weg wijzen naar verdere andere procedure, bijv. door contact met de klantenservice of het dichtstbijzijnde servicecentrum.