Gebruiksaanwijzing /service van het product SEC100 van de fabrikant Sonic Alert
Ga naar pagina of 9
2 TM 2 TM U s e r s M a n u a l SEC100, SEC200 USB Media Aler t V ersion 4.0 12/15/2012 W arranty Sonic Aler t warr ants it’s product against an y defect in mater ials or workmanship for the period of one year from the date of purchase. Should you experience a problem, contact our customer ser vice depar tment.
1 2 Thank you for purchasing the Sonic-connect™ USB Media Aler t Device , y our companion to help you stay connected with today’ s specialized communication media. The Sonic-connect is a USB-based device that can be set up to interface with many email accounts, instant message ser vices and Skype™ via y our per sonal computer (see page 16).
Unpack: Carefully unpack y our Sonic-connect. Be sure to use in a dr y location and a void any contact with water or other fl uids. System requir ements: PC with Microsoft Windows XP , Windo ws Vista, or Windows 7. Available USB 1.0, USB 2.0 por t. *Not compatible with Apple ® products.
5 6 Once the program is successfully launched, this icon will be shown in y our Windo ws system tr ay at the bottom of your screen. Messag e Status: By default the Sonic-connect program is set to “Activ e” (indicated by the icon in the system tray).
7 8 Confi gure your email: The Sonic-connect works with many popular email programs, providing a choice of aler ts. Right click on the icon to bring up the E-mail settings window and fi ll in the infor mation requested. Befor e continuing, you will need: ■ IMAP or POP ser ver inf or mation.
9 10 Confi gure Skype: Right click on the icon to bring up the Skype settings window . Entering your user name and password f or your Skype account allows the Sonic-connect to automatically log on to Skype and check for incoming messages when the Sonic-connect program is star ted.
12 11 Microsoft Outlook: The Sonic-connect is compatible with Microsoft Outlook’ s email, task and calendar reminder s. No confi gur ation is needed. Y ou will be automatically aler ted after setting up your aler t function f or email, appointment/event schedule reminder on y our calendar page .
Using Y our De vice: Now that y ou have confi gured your Sonic-connect, it is ready to help you sta y connected and will star t automatically when y our computer is pow ered up. Make sure y our Sonic-connect is connected to your computer’ s USB por t.
15 E-Mail Ser ver Inf ormation: ■ The Inter net Message Access Protocol (IMAP) and P ost Offi ce Protocol (POP) are Application Lay er Internet Protocols that allows an e-mail client to access e-mail on a remote mail ser ver .
Een belangrijk punt na aankoop van elk apparaat Sonic Alert SEC100 (of zelfs voordat je het koopt) is om de handleiding te lezen. Dit moeten wij doen vanwege een paar simpele redenen:
Als u nog geen Sonic Alert SEC100 heb gekocht dan nu is een goed moment om kennis te maken met de basisgegevens van het product. Eerst kijk dan naar de eerste pagina\'s van de handleiding, die je hierboven vindt. Je moet daar de belangrijkste technische gegevens Sonic Alert SEC100 vinden. Op dit manier kan je controleren of het apparaat aan jouw behoeften voldoet. Op de volgende pagina's van de handleiding Sonic Alert SEC100 leer je over alle kenmerken van het product en krijg je informatie over de werking. De informatie die je over Sonic Alert SEC100 krijgt, zal je zeker helpen om een besluit over de aankoop te nemen.
In een situatie waarin je al een beziter van Sonic Alert SEC100 bent, maar toch heb je de instructies niet gelezen, moet je het doen voor de hierboven beschreven redenen. Je zult dan weten of je goed de alle beschikbare functies heb gebruikt, en of je fouten heb gemaakt die het leven van de Sonic Alert SEC100 kunnen verkorten.
Maar de belangrijkste taak van de handleiding is om de gebruiker bij het oplossen van problemen te helpen met Sonic Alert SEC100 . Bijna altijd, zal je daar het vinden Troubleshooting met de meest voorkomende storingen en defecten #MANUAl# samen met de instructies over hun opplosinge. Zelfs als je zelf niet kan om het probleem op te lossen, zal de instructie je de weg wijzen naar verdere andere procedure, bijv. door contact met de klantenservice of het dichtstbijzijnde servicecentrum.