Gebruiksaanwijzing /service van het product Pro 58/68 van de fabrikant Whistler
Ga naar pagina of 9
OWNER’S MANUAL The Whistler Group Corporate Headquarters 13016 N. W alton Blvd. • Bentonville, AR 72712 T el 479.273.6012 • Fax 479.273.2927 Customer Return Center 551 N. 13th St. • Rogers, AR 72756 Customer Service T el 800.531.0004 www . whistlergroup .
Model Features Summary ..................... 3 - 5 Installation............................................ 5 - 6 •Mounting Guidelines 5 •W indshield Mounting 6 •Power Connection and Fuse Replacement 6 Operation..................................
Windshield Mounting Rubber Bumper 11. 7 Segment Icon Display – Provides intense blue n um e ri c si g n al strength indicator and band identifi- cation. 12 . Power Jack – Provides connection for the power cor d. 13. T win Alert Periscope - Pr ovides an addi- tional attention getting visual alert.
OPERA TION T win Alert Periscope (Pr o-68 only) Whistler’ s new T win Alert Periscope provides an added attention getting visual alert. The two extra LED’ s flash on and off when the unit alarms to pro- vide a unique visual alert. This alert can be pro- grammed, through the Option Select Mode to: 1.
Engaging/Disengaging VG-2 P P r r o o - - 5 5 8 8 : : Press and hold the quiet button. Unit beeps once for VG-2 on, twice for of f. P P r r o o - - 6 6 8 8 : : See Option Mode to engage VG-2. When a VG-2 signal is detected, the VG-2 alert is sounded. After 3 seconds the audio is can- celled and the VG-2 indicator flashes at a slower rate.
POP ™ Mode Alerts Because POP ™ Mode travels on regular radar band wid th, there is no particular alert for POP ™ Mode transmissions. POP ™ Mode alerts will be displayed as a regular radar alert. LASER/RADAR ALERTS Speed Radar Audio/Visual Alerts When X, K or Ka is detected, the band ID and signal strength is displayed.
PROBLEM: Unit alarms when vehicle hits bumps. • Check for loose lighter socket; tighten and clean. • Check connections at both ends of power cord. Substitute another cord to determine if cord is defective. Return defective cord to the factory . PROBLEM: Audio alerts are not loud enough.
T otal Band Protection™ Complete Band Coverage that detects laser , radar , VG-2 and safety radar bands. Laser Facts It’ s well documented that many radar guns cannot reliably pr ovide the speed of a targeted vehicle that is traveling in a group of vehicles.
Service Under W arranty During the warranty period, defective units will be r epa ir ed without charge to the purchaser when re turn ed with a dated store r eceipt to the address bel ow . Uni ts returned without a dated store receipt will be handled as described in section “Service Out Of W arr ant y .
Een belangrijk punt na aankoop van elk apparaat Whistler Pro 58/68 (of zelfs voordat je het koopt) is om de handleiding te lezen. Dit moeten wij doen vanwege een paar simpele redenen:
Als u nog geen Whistler Pro 58/68 heb gekocht dan nu is een goed moment om kennis te maken met de basisgegevens van het product. Eerst kijk dan naar de eerste pagina\'s van de handleiding, die je hierboven vindt. Je moet daar de belangrijkste technische gegevens Whistler Pro 58/68 vinden. Op dit manier kan je controleren of het apparaat aan jouw behoeften voldoet. Op de volgende pagina's van de handleiding Whistler Pro 58/68 leer je over alle kenmerken van het product en krijg je informatie over de werking. De informatie die je over Whistler Pro 58/68 krijgt, zal je zeker helpen om een besluit over de aankoop te nemen.
In een situatie waarin je al een beziter van Whistler Pro 58/68 bent, maar toch heb je de instructies niet gelezen, moet je het doen voor de hierboven beschreven redenen. Je zult dan weten of je goed de alle beschikbare functies heb gebruikt, en of je fouten heb gemaakt die het leven van de Whistler Pro 58/68 kunnen verkorten.
Maar de belangrijkste taak van de handleiding is om de gebruiker bij het oplossen van problemen te helpen met Whistler Pro 58/68 . Bijna altijd, zal je daar het vinden Troubleshooting met de meest voorkomende storingen en defecten #MANUAl# samen met de instructies over hun opplosinge. Zelfs als je zelf niet kan om het probleem op te lossen, zal de instructie je de weg wijzen naar verdere andere procedure, bijv. door contact met de klantenservice of het dichtstbijzijnde servicecentrum.