Gebruiksaanwijzing /service van het product XCS-800 van de fabrikant Whistler
Ga naar pagina of 9
OWNER’S MANUAL The Whistler Group Corporate Headquarters 13016 N. W alton Blvd. • Bentonville, AR 72712 T el 479.273.6012 • Fax 479.273.2927 Customer Retur n Center 551 North 13th Street. • Rogers, AR 72756 Customer Service T el 800.531.0004 www .
WHISTLER FEA TURES FEA TURE DESCRIPTIONS Battery Installation P P l l e e a a s s e e c c h h a a r r g g e e b b a a t t t t e e r r i i e e s s o o v v e e r r n n i i g g h h t t b b e e f f o o r r e e f f i i r r s s t t u u s s e e ! ! Remove the battery compartment cover by sliding the cover to the edge of the unit and lift up.
T rim Ring Removal/Installation T o change the trim ring to another color , follow these simple steps: Removal • Locate the tab on the trim ring at the top of the mounting bracket location. • Using your fore finger , lift up on the trim ring and the ring will pop out.
Battery Life The unit can provide over 20 hours of laser/radar detection. There are settings that can maximize battery life. 1) Backlighting set to OFF-OFF 2) Auto Quiet to ON 3) Battery saver set to .
Setting Saver Setting Saver saves your personalized settings so that when the detector is turned off and then on again, you do not have to re-enter them. Engaging/Disengaging VG-2 See Option Select Mode to turn this feature on/ of f. For more VG-2 information see page 15.
POP ™ Mode Alerts Because POP ™ Mode radar utilizes the same K or Ka band frequencies, POP ™ Mode Alerts will be displayed as regular radar alerts. LASER/RADAR ALERTS Speed Radar Audio/Visual Alerts When X, K or Ka is detected, the band ID and signal strength is displayed.
PROBLEM: Unit alarms when vehicle hits bumps. • Make sure batteries ar e seated properly . • Make sure that the battery door is fully closed. • Make sure battery contacts are clean. • Check for loose lighter socket; tighten and clean. PROBLEM: Unit not charging in car and unit displays “NO BA T” or the * is not blinking.
T otal Band Protection ™ Complete Band Coverage that detects laser , radar , VG-2 and safety radar bands. Laser Facts It’ s well documented that many radar guns cannot reliably provide the speed of a tar geted vehicle that is traveling in a group of vehicles.
Service Under Warranty During the warranty period, defective units will be repaired wi t ho ut c ha r ge to t he pu r c ha se r w he n r etu r ne d with a dated sto re r eceipt to the add re ss belo w . Unit s returned without a dated store receipt will be handled as described in section “Service Out Of W arrant y .
Een belangrijk punt na aankoop van elk apparaat Whistler XCS-800 (of zelfs voordat je het koopt) is om de handleiding te lezen. Dit moeten wij doen vanwege een paar simpele redenen:
Als u nog geen Whistler XCS-800 heb gekocht dan nu is een goed moment om kennis te maken met de basisgegevens van het product. Eerst kijk dan naar de eerste pagina\'s van de handleiding, die je hierboven vindt. Je moet daar de belangrijkste technische gegevens Whistler XCS-800 vinden. Op dit manier kan je controleren of het apparaat aan jouw behoeften voldoet. Op de volgende pagina's van de handleiding Whistler XCS-800 leer je over alle kenmerken van het product en krijg je informatie over de werking. De informatie die je over Whistler XCS-800 krijgt, zal je zeker helpen om een besluit over de aankoop te nemen.
In een situatie waarin je al een beziter van Whistler XCS-800 bent, maar toch heb je de instructies niet gelezen, moet je het doen voor de hierboven beschreven redenen. Je zult dan weten of je goed de alle beschikbare functies heb gebruikt, en of je fouten heb gemaakt die het leven van de Whistler XCS-800 kunnen verkorten.
Maar de belangrijkste taak van de handleiding is om de gebruiker bij het oplossen van problemen te helpen met Whistler XCS-800 . Bijna altijd, zal je daar het vinden Troubleshooting met de meest voorkomende storingen en defecten #MANUAl# samen met de instructies over hun opplosinge. Zelfs als je zelf niet kan om het probleem op te lossen, zal de instructie je de weg wijzen naar verdere andere procedure, bijv. door contact met de klantenservice of het dichtstbijzijnde servicecentrum.