Gebruiksaanwijzing /service van het product XTR-440 van de fabrikant Whistler
Ga naar pagina of 9
OWNER’S MANUAL The Whistler Group Corporate Headquarters 3604 NW Frontage Rd. • Bentonville, AR 72712 T el 479.273.6012 • Fax 479.273.2927 Customer Return Center 551 N 13th St. • Rogers, AR 72756 Customer Service T el 800.531.0004 www . whistlergroup .
WHISTLER FEA TURES FEA TURE DESCRIPTIONS I N S TA L L AT I O N 1 9 11 10 2 6 4 5 3 7 12 Whistler’ s er gonomic and user -friendly design p ro vid es a new level of operating convenience. S pecial features include: 1. Bracket Release Button – Provides quick a nd easy release of the mounting bracket.
INST ALLA TION OPERA TION 56 Windshield Mounting • Install the two suction cups and rubber bumper o nto the bracket by fitting them into their holes. • Press the suction cups onto the windshield at the location you have chosen. • Slide the detector onto the bracket until it locks i nto place.
OPERA TION Quiet Mode Quiet cancels audio during an alert and any new a l er t within 20 seconds. After 20 seconds, a pproxi ma tel y 2 beeps are provided on any new alert and unit then remains quiet.
Auto Shut Off Mode Auto Shut Off Mode automatically shuts off the d etector . The timer is reset: 1 1 . . Each time the detector is turned off 2 2 . . The optional power cord is unplugged 3 3 . . Any button is pressed before the timer has expir ed. The detector will aler t you with an audible and visual warning befor e it shuts of f.
POP ™ Mode Aler ts B ecause POP ™ M ode radar utilizes the same K or Ka band frequencies, POP ™ M ode Alerts will be displayed as regular radar alerts. LASER/RADAR ALERTS Speed Radar Audio/Visual Alerts When X, K, or Ka is detected, the band ID and signal str e ngth ar e displayed.
• Make sure the battery contacts are clean. • Check the fuse in the plug; replace if necessary with a 2 amp, 3AG type. • Check the fuse for lighter socket; replace if n ecessary . • Make sure the lighter socket is clean. PROBLEM: Unit alarms when vehicle hits bumps.
Laser Facts I t’ s well documented that many radar guns c annot reliably provide the speed of a tar geted vehicle that is traveling in a group of vehicles. In c ontr a s t, a l a se r gun can target a specific vehicle o ut of a line of tra ffi c and determine its speed.
Service Under W arranty During the warranty period, defective units will b e re p ai re d without charge to the pur chaser when r eturn ed with a dated store receipt to the address bel ow . U nits returned without a dated store r eceipt will be handled as described in section “ Service Out Of W arr ant y .
Een belangrijk punt na aankoop van elk apparaat Whistler XTR-440 (of zelfs voordat je het koopt) is om de handleiding te lezen. Dit moeten wij doen vanwege een paar simpele redenen:
Als u nog geen Whistler XTR-440 heb gekocht dan nu is een goed moment om kennis te maken met de basisgegevens van het product. Eerst kijk dan naar de eerste pagina\'s van de handleiding, die je hierboven vindt. Je moet daar de belangrijkste technische gegevens Whistler XTR-440 vinden. Op dit manier kan je controleren of het apparaat aan jouw behoeften voldoet. Op de volgende pagina's van de handleiding Whistler XTR-440 leer je over alle kenmerken van het product en krijg je informatie over de werking. De informatie die je over Whistler XTR-440 krijgt, zal je zeker helpen om een besluit over de aankoop te nemen.
In een situatie waarin je al een beziter van Whistler XTR-440 bent, maar toch heb je de instructies niet gelezen, moet je het doen voor de hierboven beschreven redenen. Je zult dan weten of je goed de alle beschikbare functies heb gebruikt, en of je fouten heb gemaakt die het leven van de Whistler XTR-440 kunnen verkorten.
Maar de belangrijkste taak van de handleiding is om de gebruiker bij het oplossen van problemen te helpen met Whistler XTR-440 . Bijna altijd, zal je daar het vinden Troubleshooting met de meest voorkomende storingen en defecten #MANUAl# samen met de instructies over hun opplosinge. Zelfs als je zelf niet kan om het probleem op te lossen, zal de instructie je de weg wijzen naar verdere andere procedure, bijv. door contact met de klantenservice of het dichtstbijzijnde servicecentrum.