Gebruiksaanwijzing /service van het product XTR-695 van de fabrikant Whistler
Ga naar pagina of 9
OWNER’S MANUAL The Whistler Group Corporate Headquarters 13016 N. W alton Blvd. • Bentonville, AR 72712 T el 479.273.6012 • Fax 479.273.2927 Customer Retur n Center 551 N. 13th St. • Rogers, AR 72756 Customer Service T el 800.531.0004 www . whistlergroup .
Model Features Summary ................................. 3 - 4 Installation ........................................................ 5 - 6 • M ounting Guidelines 5 • W indshield Mounting 6 • Power Connection and Fuse Replacement 6 Operation ....
Mounting Guidelines • Mount the unit as low as possible near the center of the windshield. • Do not mount the unit behind wipers, ornaments, mirrored sunscr eens, etc. These obstr uctions have metal surfaces which can affect radar and laser signals and reduce critical warning time.
Audio Level Adjustment The audio levels can be adjusted high to low or low to high. • Move Power/V olume button back to increase audio level. • Move Power/V olume button forward to decr ease audio level. As audio level is adjusted, beeps are provided and the display indicates volume level.
V ehicle Battery Saver Mode The V ehicle Battery Saver Mode automatically shuts off your detector after 3 hours by default. The timer is reset if the detector is turned off, unplugged or any button is pressed before the timer has expir ed. The detector will alert you with an audible and visu- al warning before it shuts off.
OPERA TION Alert Priority When two or more signals are r eceived at the same time, the alert priority is: 1 . Laser 2. Speed Radar 3 . Safety Radar Example: If X band is alerting, then suddenly a laser signal is detected, the laser warning will override the X band alert.
POP ™ Mode Alerts Because POP ™ Mode radar utilizes the same K or Ka band frequencies, POP ™ Mode Alerts will be displayed as regular radar alerts. LASER/RADAR ALERTS Speed Radar Audio/Visual Alerts When X, K or Ka is detected, the band ID and signal strength are displayed.
POP™ Mode POP ™ Mode is a feature on some newer radar guns operating on K and Ka bands. When the gun is in POP ™ Mode and activated, a brief burst of energy , less that 1/15 of a second, is transmitted and the veh icle’ s speed is quickly acquired.
Service Under W arranty During the warranty period, defective units will be r epa ir ed without charge to the purchaser when re turn ed with a dated store r eceipt to the address bel ow . Uni ts returned without a dated store receipt will be handled as described in section “Service Out Of W arr ant y .
Een belangrijk punt na aankoop van elk apparaat Whistler XTR-695 (of zelfs voordat je het koopt) is om de handleiding te lezen. Dit moeten wij doen vanwege een paar simpele redenen:
Als u nog geen Whistler XTR-695 heb gekocht dan nu is een goed moment om kennis te maken met de basisgegevens van het product. Eerst kijk dan naar de eerste pagina\'s van de handleiding, die je hierboven vindt. Je moet daar de belangrijkste technische gegevens Whistler XTR-695 vinden. Op dit manier kan je controleren of het apparaat aan jouw behoeften voldoet. Op de volgende pagina's van de handleiding Whistler XTR-695 leer je over alle kenmerken van het product en krijg je informatie over de werking. De informatie die je over Whistler XTR-695 krijgt, zal je zeker helpen om een besluit over de aankoop te nemen.
In een situatie waarin je al een beziter van Whistler XTR-695 bent, maar toch heb je de instructies niet gelezen, moet je het doen voor de hierboven beschreven redenen. Je zult dan weten of je goed de alle beschikbare functies heb gebruikt, en of je fouten heb gemaakt die het leven van de Whistler XTR-695 kunnen verkorten.
Maar de belangrijkste taak van de handleiding is om de gebruiker bij het oplossen van problemen te helpen met Whistler XTR-695 . Bijna altijd, zal je daar het vinden Troubleshooting met de meest voorkomende storingen en defecten #MANUAl# samen met de instructies over hun opplosinge. Zelfs als je zelf niet kan om het probleem op te lossen, zal de instructie je de weg wijzen naar verdere andere procedure, bijv. door contact met de klantenservice of het dichtstbijzijnde servicecentrum.