Gebruiksaanwijzing /service van het product Baseline 2126-G van de fabrikant 3Com
Ga naar pagina of 9
1 The 3Com ® Baseline Switch 2126-G is a versatile, easy-to-use unmanaged switch. It is ideal for users who want the high-speed performance of 10/100 switching but d o not need sophisticated management capabilities. The Base line Switch 2126-G is shi pped ready for use.
2 The numbers in this diagram refe r to numbere d sections in the text. Front Panel 1 24 RJ-45 10/100 Ports WAR NI NG : RJ-45 ports. These are shielded RJ-45 data sockets. They cannot be us ed as standard traditional telephone sockets, or to connect the unit to a traditional PBX or public telephone network.
3 4 Power LED The Power LED shows the powe r status of the Switch: 5 Duplex Status LEDs The second and fourth (bottom) row of Status LEDs, which are colored yellow , show the duplex status of the related ports: 6 Self-Ad hesive Pa ds The unit is supplied with four self-adhesi ve rubber pads.
4 The Switch is supplied with two moun ting brackets and four screws. These ar e used for rack-mounting the unit. When mounting the unit, you s hould take note of the guidelines given in “Positioning the Switch“ on page 3. Rack Mounting the Unit The Switch is 1U high and will fit a standard 19-inch rack .
5 Please read the following safety information ca refully before installing the Switch. WARN IN G: Install ation and r emoval of th e unit must be carried out by qualif ied personne l only . If insta lling the Swi tch uni t in a sta ck with oth er Basel ine units, t he Switch must be installed below the narrowe r Hub units.
6 Lea la sección ‘Información d e seguridad importante’ detenidamente antes de instalar la unidad . ADVERTENCIA: La instal ación y la extracc ión de la unidad sólo debe llevarl a a cabo personal cualificado .
7 may find the following bookl et prepar ed by the Federal Communications Commission helpful: How to Identify and Resolve Radio-TV Interference Problems This booklet is available from the U.S. Gover nment Printing Office, W ashington, DC 20402, Stock No.
8 © 3Com Corporation , 2004, 2005. All rights reserv ed. No part of this documentat ion may be rep roduced in any form or by any mea ns or used to make any der ivative wo rk (such as transl ation, tr ansformati on, or ad aptation) without per mission from 3 Com Corporatio n.
9 General Environmental Statement It is the policy of 3Com Corporation to be environmentally-friendly in all operations. T o uphold our policy , we are committed to: Establishing environmental per.
Een belangrijk punt na aankoop van elk apparaat 3Com Baseline 2126-G (of zelfs voordat je het koopt) is om de handleiding te lezen. Dit moeten wij doen vanwege een paar simpele redenen:
Als u nog geen 3Com Baseline 2126-G heb gekocht dan nu is een goed moment om kennis te maken met de basisgegevens van het product. Eerst kijk dan naar de eerste pagina\'s van de handleiding, die je hierboven vindt. Je moet daar de belangrijkste technische gegevens 3Com Baseline 2126-G vinden. Op dit manier kan je controleren of het apparaat aan jouw behoeften voldoet. Op de volgende pagina's van de handleiding 3Com Baseline 2126-G leer je over alle kenmerken van het product en krijg je informatie over de werking. De informatie die je over 3Com Baseline 2126-G krijgt, zal je zeker helpen om een besluit over de aankoop te nemen.
In een situatie waarin je al een beziter van 3Com Baseline 2126-G bent, maar toch heb je de instructies niet gelezen, moet je het doen voor de hierboven beschreven redenen. Je zult dan weten of je goed de alle beschikbare functies heb gebruikt, en of je fouten heb gemaakt die het leven van de 3Com Baseline 2126-G kunnen verkorten.
Maar de belangrijkste taak van de handleiding is om de gebruiker bij het oplossen van problemen te helpen met 3Com Baseline 2126-G . Bijna altijd, zal je daar het vinden Troubleshooting met de meest voorkomende storingen en defecten #MANUAl# samen met de instructies over hun opplosinge. Zelfs als je zelf niet kan om het probleem op te lossen, zal de instructie je de weg wijzen naar verdere andere procedure, bijv. door contact met de klantenservice of het dichtstbijzijnde servicecentrum.