Gebruiksaanwijzing /service van het product 366E-2 van de fabrikant Excalibur
Ga naar pagina of 9
B A C K G A M M O N ( 3 6 6 E - 2 ) U S ER MA NU A L.
Thank you for p urch asing you r Ex calibur com pute r backg ammo n ga me. With pro per ca re it sh ould p rovid e yea rs o f rel iable ente rtai nment a nd c h a l l e n g e . 1 Gett ing S tarted Your Bac kgammon Co mputer is powe red by 4 “ AA” b atter ies.
Once you have compl eted the c omp uters turn you m ust t hen press ROLL DIC E to see the d ice f or you r ne xt tur n. Of cou rse, if a doubl e is rol led ( by ei ther side) , you w ill nor mally carry out the move in fou r pa rts in stea d of two.
Veri fying the Posi tion In cas e o f con fusion you can c hec k whe re all the men on the bo ard sh ould be, acco rding to t he co mpute r’s memory . Th is is pos sible at an y ti me wh en it i s the star t of y our turn. Pres s th e key mar ked VE RIFY, an d the disp lay wil l sho w the quant ity of pie ces on ea ch o ccupi ed sq uare .
O F F / S A V E This key is u sed to tur n yo ur comp uter off a nd to sa ve yo ur gam e in m e m o r y . C U B E At th e st art of the g ame , thi s key m ay be us ed to turn Off or O n th e dou bling cube fea ture. It w ill also g ive you th e C ube va lue during the game.
RESTR ICTIONS O N PLA Y A) A play er ma y on ly mov e a m an to a po int which is: 1) va cant , 2) al read y oc cupie d by o ne or more of his own m en, or 3) occ upie d by a sing le en emy m an.
If a p layer Canno t mo ve Any of Hi s Men If a p layer is unabl e to use any of hi s dice rol l to m ove any o f his men , then he mu st pa ss a nd it is his oppone nt’s t urn again . Hitti ng a n enem y ma n (or Blot ) If a p o int is occupie d by on e enem y man the n tha t man is c alled a bl ot and i s vuln era ble.
If bl ack rolls 4 and 3, he u ses the 4 t o be ar off a m an fr om th e 22 poi nt (whic h is opposi te to the 3 po int) or to mov e a m an fr om t he 21 point to the 24 po int. A red man may al so be bor ne of f by usin g a dic e nu mber t h at is h igher tha n the numbe r oc cupie d.
the next h ighest face upp ermos t. T his offers to d o uble the stak es . Th e fir st pla yer to of fer a d oub le wou ld tu rn t he 2 upper most. Hi s op ponent must now de cide w het her o r not to accept the doubl e. If the op ponent accept s the doub le th en t he gam e con tinue s bu t th e stake is n ow 2 .
Een belangrijk punt na aankoop van elk apparaat Excalibur 366E-2 (of zelfs voordat je het koopt) is om de handleiding te lezen. Dit moeten wij doen vanwege een paar simpele redenen:
Als u nog geen Excalibur 366E-2 heb gekocht dan nu is een goed moment om kennis te maken met de basisgegevens van het product. Eerst kijk dan naar de eerste pagina\'s van de handleiding, die je hierboven vindt. Je moet daar de belangrijkste technische gegevens Excalibur 366E-2 vinden. Op dit manier kan je controleren of het apparaat aan jouw behoeften voldoet. Op de volgende pagina's van de handleiding Excalibur 366E-2 leer je over alle kenmerken van het product en krijg je informatie over de werking. De informatie die je over Excalibur 366E-2 krijgt, zal je zeker helpen om een besluit over de aankoop te nemen.
In een situatie waarin je al een beziter van Excalibur 366E-2 bent, maar toch heb je de instructies niet gelezen, moet je het doen voor de hierboven beschreven redenen. Je zult dan weten of je goed de alle beschikbare functies heb gebruikt, en of je fouten heb gemaakt die het leven van de Excalibur 366E-2 kunnen verkorten.
Maar de belangrijkste taak van de handleiding is om de gebruiker bij het oplossen van problemen te helpen met Excalibur 366E-2 . Bijna altijd, zal je daar het vinden Troubleshooting met de meest voorkomende storingen en defecten #MANUAl# samen met de instructies over hun opplosinge. Zelfs als je zelf niet kan om het probleem op te lossen, zal de instructie je de weg wijzen naar verdere andere procedure, bijv. door contact met de klantenservice of het dichtstbijzijnde servicecentrum.