Gebruiksaanwijzing /service van het product e-STUDIO16 van de fabrikant Toshiba
Ga naar pagina of 14
1 Toshiba LAN connected MFPs with N etwork Viewer, ImageVision2000 or SmartLink2000 The Toshiba Network Viewer, ImageVision2000 a nd SmartLink2000 products support the following Toshiba MFPs when conn.
2 Depending on whether or not the LAN has a DHCP se rver to automatically assign IP addresses and related items. • Program|Menu Æ INITIAL SETUP Æ NETWORK Æ TCP/IP Æ HOST NAME = “Domain Name” setting defined for device driver in Ne twork Viewer, ImageVision2000 or Sm artLink2000.
3 By default the device driver for Tos hiba MFPs connect ed via a LAN will detect the IP being used by the Toshiba MFP each time the driver st arts because the “Determine IP Address every time drive.
4 1.1.1.3. SUBNET MASK This should be a valid net mask for the local network, e.g. 255.255.255.0. The Network Administrator should be able to tell you what this should be, or you could try running IPCONFIG.EXE on a LAN PC to see what it is set to on the PC – it may be the sam e for the Toshiba MFP.
5 If you only want to use the Toshiba MFP to se nd faxes from ImageVision2000/Sm artLink2000 and do not have an SMTP server IP to use for sending emails from the Toshiba MFP then set the IP of the PC where ImageVision2000/SmartLink2000’s device driv er for this Toshiba MFP is running.
6 match the FTP SERVER LOGIN NAME and FTP SERVER LOGIN PASSWORD settings on the MFP using the MFP’s front panel: • Program|Menu Æ INITIAL SETUP Æ NETWORK Æ FTP Æ FTP SERVER LOGIN NAME • Prog.
7 Checking Communication Check NIC is receiving power Check the LED indicators on the Toshiba MFP’s NIC: • Green LED is lit while the NIC is properly connected to the LAN • Amber LED blinks whil.
8 • Press ENTER Windows 2000/XP • Start a command prompt: Click “Start, Programs, A ccessories, Command Prom pt” • Type: TELNET 127.0.0.1 25 • Press ENTER If there is no SMTP server running you s hould see a message box saying something like: Could not open a connection to 127.
9 If you don't see this line… • Ensure that the Network Viewer/ImageVision2000/ SmartLink2000’s device driver is running (check the “Devices” folder) • Examine the Windows System Tray for the Networ k Viewer/SmartLink2000 device driver’s icon – it looks like a prin ter on a LAN cable.
10 Double click the icon to open the dr iver’s status window then click the “General” tab and make sure it says “Waiting for job …” • Check that no firewall is running on either PC th at prevents connections to port 25 on the Network Viewer/SmartLink2000 PC from the other PC.
11 what is wrong e.g. “No active device” or “N o device to deliver by sel ected distribution method” might indicate that the device driver is not running – to correct this problem, open “Devices” folder, select the device a nd click the green “S tart” button in the “Devices” folder’s toolbar.
12 • Collect the .DEV file from the main Imag eVision2000/SmartLink2000 program files folder named after your device. • Collect a Function List printed by the Toshiba MFP Send all the above to support@wordcraft.com for review. Check can read setup da ta from Toshiba MFP in to Network Viewer/SmartLink2000 1.
13 7. If the above doesn’t appear or an error such as “Invalid cr edentials for setup” appears: • Check that the INITIAL SETUP Æ NETWORK Æ FTP Æ FTP SERVER LOGIN NAME setting on the Toshiba MFP matche s exactly th e “FTP User” setti ng defined for the device driver.
14 e.g. C:Program FilesUnimessage Pro C:Program FilesSmartLink 3. Locate the .DEV file named after the device driver you have defined in Network Viewer/ImageVision2000/SmartLink2000 to communicate with and control the LAN connected Toshiba MFP. 4. Open this file using any availabl e text editor, e.
Een belangrijk punt na aankoop van elk apparaat Toshiba e-STUDIO16 (of zelfs voordat je het koopt) is om de handleiding te lezen. Dit moeten wij doen vanwege een paar simpele redenen:
Als u nog geen Toshiba e-STUDIO16 heb gekocht dan nu is een goed moment om kennis te maken met de basisgegevens van het product. Eerst kijk dan naar de eerste pagina\'s van de handleiding, die je hierboven vindt. Je moet daar de belangrijkste technische gegevens Toshiba e-STUDIO16 vinden. Op dit manier kan je controleren of het apparaat aan jouw behoeften voldoet. Op de volgende pagina's van de handleiding Toshiba e-STUDIO16 leer je over alle kenmerken van het product en krijg je informatie over de werking. De informatie die je over Toshiba e-STUDIO16 krijgt, zal je zeker helpen om een besluit over de aankoop te nemen.
In een situatie waarin je al een beziter van Toshiba e-STUDIO16 bent, maar toch heb je de instructies niet gelezen, moet je het doen voor de hierboven beschreven redenen. Je zult dan weten of je goed de alle beschikbare functies heb gebruikt, en of je fouten heb gemaakt die het leven van de Toshiba e-STUDIO16 kunnen verkorten.
Maar de belangrijkste taak van de handleiding is om de gebruiker bij het oplossen van problemen te helpen met Toshiba e-STUDIO16 . Bijna altijd, zal je daar het vinden Troubleshooting met de meest voorkomende storingen en defecten #MANUAl# samen met de instructies over hun opplosinge. Zelfs als je zelf niet kan om het probleem op te lossen, zal de instructie je de weg wijzen naar verdere andere procedure, bijv. door contact met de klantenservice of het dichtstbijzijnde servicecentrum.