Gebruiksaanwijzing /service van het product 1863 van de fabrikant TriStar
Ga naar pagina of 17
1 T r i Sta r S p o rt in g A rms SHA RPS M OD E L 1863 P E RCUS S I O N RI F LE AN D CARBI NE M OD E L 1874 MET A L LIC CAR T RID GE RIF LE AN D CARBI NE I NS T R UC T I ON MAN U AL.
2 C o ngr a t ula t ion s…… an d th a n k y o u f o r p u r c h asi n g a q u a l it y I A B f i rear m. Th i s f irear m w as i mpor t ed b y Tri Sta r S porti n g Ar ms an d m a nu f ac t u red .
3 Imp ortan t S afety Ru l es 1. I f y o u do n ot th oro ughl y un d er s ta n d t h e p r oper u se a n d car e o f fi r ear m s, DO NOT A TT E M P T T O S HO O T T H IS G U N . Seek advi ce f r o m s o m eo n e y o u k n o w t o be a co m pete nt a u t h o r it y i n t he car e, u s e, a n d h a n d l i ng o f fi re a r m s .
4 Thi s m a nual i nclu de s i n s tru ction s for th e u s e and c are of bo th pe rc u s sion and m e ta l li c ca rt ri dge ri fle s and c arbi ne s .
5 Your Sh a rp s r i f le o r c ar bi n e c a n be f ire d us ing po w de r an d a bu ll et of t h e pr o pe r c alibe r. To lo a d y our g u n wit h po wd er an d b u llet, fir s t pl a c e t h e h a mm e r i n the S AF E p os it ion by p u lli n g it ba c k into t he ha l f -coc k n otc h.
6 I f y o u r ri fl e or c a rb in e f ails t o f ir e w h en t h e t rig ge r is p u lled, C ON TI N UE T O PO I N T THE G U N I N A SA FE D IREC TI O N F O R A T LEAS T T W O M I N U T E S B EF O RE A TT E MP T I N G TO U N LOA D I T .
7 C LE A NING: D u e to t h e cor r osi v e n at u re o f bl ack po w der, i t i s i m perat i v e t h at y o u r S h a r ps rifl e or carbin e be th oro u g h l y clea n ed a f t er eac h sh o ot i n g sessi on . I t ma y al so be n ecessa r y t o s wab t h e barr e l perio di cal l y af t e r a f e w s h ot s t o main t ai n acc u rac y.
8 R oll the c ut nitrate d p a p e r ar o u nd a do we l th e s ame dia met er as t he bull e t y ou a r e s ho oti n g. U s i ng a glu e s t ic k , glu e t he pa p er al o n g t h e ed ge t o f or m a c y linde r . Press t he b ull et into t he c y lind e r , s li d in g it all t h e wa y t h r o ugh u nti l it p r otr ude s from t he e nd .
9 AD VICE F R O M T H E FI E L D Th e S harps carbi ne proved to be one of the mos t ef f ecti v e w eapo ns used du ri n g t he A me ri ca n Ci vi l Wa r . A s the f i rst prac ti c al breec h l o ader, it w as highly sou ght aft er by part i c i pan t s f rom both sides of the co nf li ct .
10 at tem pt s , i t i s i m perat i v e t h a t t h e fo l l o w i n g proced u res be u se d to cl ear t h e w eapo n . Elev ate t h e m u zz le a s n e ar l y v e r t i cal as po ssib l e befor e o pe n i n g t h e b reech.
11 t h e v e n t i n t h e fr o n t of t h e b l ock. If i t o nl y dr i ps, or f ai l s t o fl o w a t a l l , re mov e t h e con e an d c l ean o u t scr e w . T h o r o u g h l y cl ea n t h e v e nt c h a n n e l w i t h a pi p e cl ea n er o r sm a l l dril l .
12 c lea nin g p r oces s s hou l d inc lu de s w ab bing t h e b o r e wit h s e v e ra l dry c lea nin g patc h e s t o re m o ve all exc es s oil. T he b a r r el m ust be c lea n, d ry , and fre e of obst ru c t ion s p r ior t o f irin g.
13 Dis asse mb l y a n d C le a n i ng B efore a t tem p t i n g t o d isasse m b l e you r r i fl e or c a rbi ne, you must make sure i t i s UN LOAD E D ! FIELD STR IPP I N G : Wi t h t h e ac t i o n c l osed , p ul l t h e h a mm er rear war d t o th e “ Safe” positio n .
14 C LE A NING: D u e to t h e cor r osi v e n at u re o f bl ack po w der, i t i s i m perat i v e t h at y o u r S h a r ps rifl e or carbin e be th oro u g h l y clea n ed aft e r eac h sh o ot i n g se ssi on . I t ma y a l so b e n ecessa r y t o s wab t h e barr e l perio di cal l y af t e r a f e w s h ot s t o main t ai n acc u rac y.
15 Pa rts Diag ra m (Fo r B o t h C ar t r id g e and P ercus s i o n Mo del s) N° . De scr i p ti o n . N° . De scr i p ti o n . N° . De scr i p ti o n .
16 29 Tumb l e r 58 S ad d l e R ing b ar 101 Tumb e r F l y 30 Tumb l e r S t i rr u p 59 S ad d l e R ing SP A R E P A R T S /W A R R A N T Y Shi p th e f i rea r m p rep ai d to : T ri S ta r S po rting Ar m s 1 8 1 6 L i nn S t. No r th Kans a s C i t y, MO 64 1 1 6 THA N K YO U Th an k y o u f or pu rch as i n g a Tri St a r Sh arp s Ri fl e .
17 S HI PP IN G W h e n ret u r n i n g y o u r firear m f o r s e rvi ce , p l eas e t ake c a r e i n p ac k i n g . D i s as s e m b l e y o u gu n w r a p i n a s a f e m a n n er an d p l ac e i t i n i t s o r i g i n al bo x . ( T H I S B O X W I LL P R O T ECT T H E G U N B U T IS N O T D ESI G N ED FO R S H IP PI N G) .
Een belangrijk punt na aankoop van elk apparaat TriStar 1863 (of zelfs voordat je het koopt) is om de handleiding te lezen. Dit moeten wij doen vanwege een paar simpele redenen:
Als u nog geen TriStar 1863 heb gekocht dan nu is een goed moment om kennis te maken met de basisgegevens van het product. Eerst kijk dan naar de eerste pagina\'s van de handleiding, die je hierboven vindt. Je moet daar de belangrijkste technische gegevens TriStar 1863 vinden. Op dit manier kan je controleren of het apparaat aan jouw behoeften voldoet. Op de volgende pagina's van de handleiding TriStar 1863 leer je over alle kenmerken van het product en krijg je informatie over de werking. De informatie die je over TriStar 1863 krijgt, zal je zeker helpen om een besluit over de aankoop te nemen.
In een situatie waarin je al een beziter van TriStar 1863 bent, maar toch heb je de instructies niet gelezen, moet je het doen voor de hierboven beschreven redenen. Je zult dan weten of je goed de alle beschikbare functies heb gebruikt, en of je fouten heb gemaakt die het leven van de TriStar 1863 kunnen verkorten.
Maar de belangrijkste taak van de handleiding is om de gebruiker bij het oplossen van problemen te helpen met TriStar 1863 . Bijna altijd, zal je daar het vinden Troubleshooting met de meest voorkomende storingen en defecten #MANUAl# samen met de instructies over hun opplosinge. Zelfs als je zelf niet kan om het probleem op te lossen, zal de instructie je de weg wijzen naar verdere andere procedure, bijv. door contact met de klantenservice of het dichtstbijzijnde servicecentrum.